Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد بسته های حمایتی مناسبی از طریق دامدار کارت و روش های دیگر در اختیار تولیدکنندگان خرد قرار می گیرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان امور عشایر ایران، عباس پاپی زاده نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر ایران در مراسم افتتاح و تجهیز ششمین کشتارگاه استان گلستان به خط تولید درجه A در علی آباد کتول اظهار داشت: همچنان تامین نهاده مورد نیاز تولیدکنندگان با قیمت دولتی و ارز ترجیحی در حال تامین است که کمک بسیار بزرگی به تولیدکنندگان در شرایط موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تامین تسهیلات برای تولیدکنندگان خرد نیز بسته های حمایتی مناسبی در نظر گرفته شده که در روزهای آینده از طریق دامدار کارت و روش های مختلفی که اعلام خواهد شد در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امروز با اطمینان با حجم بسیار زیادی از تولید مواجه هستیم که نه تنها می تواند نیاز داخلی کشور را تامین کند بلکه قسمتی از تولید امروز و ماه های آینده را یا باید ذخیره کنیم یا برنامه صادرات برای آن در نظر بگیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این واحد کشتارگاهی مجهز به خط تولید B بود، گفت: برای افزایش کیفیت بهداشتی این واحد تولیدی، خط تولید مرحله ۲ کشتارگاه با اعتبار پنج میلیارد تومان به بهره برداری رسید و برای ۶۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

محمد برزعلی افزود: در استان گلستان ۱۴ کشتارگاه فعال وجود دارد که ۵ کشتارگاه مجهز به خط ۲ درجه A هستند و ششمین کشتارگاه استان هم در علی آبادکتول مجهز به این سامانه شد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: سازمان امور عشایر ایران ، عباس پاپی زاده ، دامدار کارت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان امور عشایر ایران عباس پاپی زاده دامدار کارت سازمان امور عشایر ایران رئیس سازمان دامدار کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهدی میزبان، در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر که در جعفرآباد مغان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت عشایری کشور ۲۵۱ هزار خانوار با یک‌ میلیون ۱۰۰ هزار نفر است که این قشر زحمت کش، نقش بسیار تاثیرگذاری در تولید دارند.
وی افزود: عشایر با تشکیل ۱.۴ درصد جمعیت کشور، ۲۵ درصد گوشت‌ قرمز و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور را تولید می‌کنند.معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد: سازمان امور عشایر ایران دو وظیفه اصلی خدمات‌رسانی به عشایر و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مطالبات عشایر را انجام می‌دهد.

میزبان بیان کرد: باید به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، هویتی، اقتصادی و اجتماعی عشایر توجه شود و آنها را به ثبت برسانیم.وی با اشاره به اینکه این جشنواره طی دهه‌ها برگزاری به صورت ملی، تبدیل به یک جشنواره بین‌المللی شد و این دومین دوره بین المللی آن است، تصریح کرد: نیاز است در سال‌های آینده کنگره ملی عشایر و کنگره عشایر شاهسون در منطقه مغان برگزار شود.
میزبان گفت: برگزاری این جشنواره برای همکاری‌های بین دستگاهی و مدیریت کوچ عشایر طراحی شده و مجموعه‌ای از آداب و رسوم و فرهنگ و هنر عشایر در آن به نمایش گذاشته می‌شود که نقش ترویجی و هویتی برای جوانان نیز دارد.
وی ادامه داد: عشایر مغان به‌عنوان ممتازترین مرزداران در شمال غربی کشور هستند که متاسفانه مستندات فرهنگی قابل توجه‌ای در این حوزه انتشار داده نشده است.
معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر کشور اذعان کرد: برندهای زیادی در حوزه عشایر در کشور وجود دارد و لازم است برندهای پنیر در منطقه مغان که از طریق دام عشایر تهیه می‌شود با نام عشایر شاهسون برندسازی شود.
وی یادآور شد: شاهسون‌ها در حکومت صفوی که بعد از ساسانیان اولین حکومت ملی در ایران را بوجود آوردند، نفش ممتازی داشتند.میزبان افزود: مسکن عشایر شاهسون تحت عنوان "آلاچیق" در کشور مطرح است اما شاهسون‌شناسی در تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی جایگاه چندانی ندارد که در این زمینه باید فرهنگ دوستان و محققین و علاقه‌مندان منطقه کار کنند.

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند