Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کره شمالی این هفته برای نخستین بار شیوع کووید را در این کشور تایید کرد و قرنطینه سراسری را به اجرا درآورد. اما هیچ نشانه‌ای از آزمایش همگانی یا کارزار درمانی در این کشور منزوی با نظام بهداشتی ابتدایی به چشم نمی‌خورد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی KNCA کیم در جلسه اضطراری «حزب کارگران» حاکم گفت: «انتشار این همه‌گیری بدخیم باعث ایجاد آشفتگی عظیمی در کشور ما از هنگام بنیانگذاری‌اش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کیم در سخنانش در این جلسه خواستار اتحاد حزب و مردم در نبرد با همه‌گیری کرونا شد.

شمار مرگ‌ها به ۲۷ مورد رسید

کره شمالی روز شنبه ۲۱ مورد جدید مرگ در میان افراد دچار تب را گزارش کرد، اما کارشناسان می‌گویند این موارد با توجه به ظرفیت محدود آزمایش در کره شمالی، احتمالا بیانگر کسری از موارد کل عفونت کرونا در این کشور است که ممکن است به ده‌ها هزار مرگ بینجامد، چرا که کره شمالی یکی از تنها دو کشوری است که کارزار واکسیناسیون کرونا در آن انجام نشده است.

این شیوع می‌تواند بحران غذایی سهمگین در این کشور را عمیق‌تر کند، چرا که قرنطینه‌ عمومی اقدامات مقابله با خشکسالی و بسیج نیروی کار را مختل می‌کند.

به گزارش KCNAِ، در این جلسه «حزب کارگران» گزارش‌هایی درباره ۲۸۰۸۱۰ نفری که درمان شده‌اند و ۲۷ مورد مرگ از هنگام شیوع تب با منشا نامعلوم از اواخر ماه آوریل (ابتدای اردیبهشت) شنیده شد.

رسانه‌های دولتی کره نمی‌گویند که این مرگ‌ها جدید ناشی از کووید هستند یا نه. این رسانه‌ها روز جمعه از یک مورد مرگ تاییدشده به علت سویه اُمیکرون خبر داده بودند.

KCNA می‌گوید از اواخر ماه آوریل ۵۲۴۴۴۰ نفر نشانه‌های تب را نشان داده‌اند، از جمله ۱۷۴۴۴۰ مورد جدید در روز جمعه و حدود ۲۴۳۶۳۰ مورد درمان شده‌اند، اما این خبرگزاری شمار کل افراد آزمایش‌شده یا شمار کل موارد کووید تاییدشده را اعلام نکرد.

«کی پارک» از دانشکده پزشکی هاروارد که در طرح‌های مراقبت بهداشتی در کره شمالی کار کرده است، می‌گوید این کشور هفته‌ای ۱۴۰۰ نفر در هفته را آزمایش کرونا می‌کند که برای بررسی صدها هزار نفر افراد علامت‌دار اصلا کافی نیست.

کیم رهبر کره شمالی در ای جلسه گفت که این بحران ناشی از بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی سازمان‌های حزبی بوده است، اما این سرایت غیرقابل‌کنترل نیست و کشور باید به مبارزه برای غالب آمدن بر این بحران در کوتاه‌ترین مدت ممکن ایمان داشته باشد.

در این جلسه، گزارشی از مقامات کنترل همه‌گیری خواهنده شد که «در اغلب موارد، تلفات انسانی ناشی از اهمال ناشی از تجویز بیش از حد داروها به خاطر فقدان دانش درباره روش‌های درمانی بوده است.»

کیم پیشنهاد کرد که تجهیزات پزشکی خانواده‌اش به خانواده‌های که دچار سختی هستند، اهدا کند و به نمونه موفق حزب کمونیست چین و مردم این کشور در مبارزه با همه‌گیری کرونا اشاره کرد.

آیا کره شمالی به چین روی می‌آورد؟

چین و روسیه از جمله کشورهایی هستند که پیشنهاد ارائه کمک با فرستادن واکسن را داده بودند، اما پیونگ یانگ به طور علنی کمک نخواسته است. 

چئونگ سئونگ- چانگ، رئیس انستیتوی مطالعات کره شمالی سجونگ در نزدیکی سئول می‌گوید اظهارات کیم باعث خواهد شد مقامات بهداشتی کره شمالی با دقت بیشتری سیاست کووید-صفر چین را مطالعه  و احتمالا به مقامات بهداشتی چینی مراجعه کنند.

به گفته او، می‌توان انتظار داشت که در ادامه طبیعی این مسیر کره شمالی از چین بخواهد تجهیزات درمانی و تشخیصی کووید-۱۹ را برایش بفرستد.

کره شمالی تا به حال درباره منشا احتمالی این شیوع گزارشی منتشر نکرده است، اما یک وب‌سایت مستقر در سئول به گزارش‌های اشاره می‌کند که گروهی از دانشجویان در پیونگ‌یانگ پس از شرکت در رویدادی در اول ماه مه آزمایش مثبت پیدا کردند و کیم در این رویداد شرکت داشت.

این دانشجویان بستگانی داشتند که در دادوستد و با چین دخیل هستند و ممکن است این ویروس را پس از دیدارهای متعاقب‌شان از زادگاه‌هایشان در خارج از پیونگ‌یانگ به آن مناطق منتطل کرده باشند.

کد خبر 676487 برچسب‌ها كروناويروس کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس کره شمالی کره شمالی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید