Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:25:22 GMT

مشکل ۵ تعاونی مسکن مهر در استان هرمزگان رفع شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۱۲۲۰

مشکل ۵ تعاونی مسکن مهر در استان هرمزگان رفع شد

به گزارش ایرنا، فروردین ماه سال جاری بود که رئیس‌جمهور در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر به وزارت راه‌وشهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، عقب ماندگی در تکمیل واحدهای مسکن مهر را سریعا جبران و زمینه تحویل واحدهای باقی‌مانده را به متقاضیان فراهم کنند.

خرداد ماه سال گذشته نیز معاون اول رییس جمهور، آیین‌نامه اجرایی را درخصوص اقدامات آماده سازی، محوطه سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، برخی از تعاونی های مسکن که نقش موثری در تامین نیاز مسکن شهروندان داشته و بخش بزرگی از نیازهای شهرها را در این زمینه مرتفع کرده اند، طی سال‌های اخیر به‌منظور تکمیل و تحویل واحدها به متقاضیان با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند که احیاء و فعال‌سازی ظرفیت‌های راکد این حوزه می‌تواند سبب ایجاد توازن در عرضه و تقاضا و متناسب‌سازی قیمت‌ مسکن به‌ویژه در کلان شهری مانند بندرعباس شود.

اگرچه این تعاونی ها تا به امروز بخش اعظمی از تعهدات خود را مبنی بر ساخت، تکمیل و واگذاری واحدهای مسکونی به متقاضیان انجام داده اند اما تعداد اندکی از آن‌ها به دلایل مختلفی از جمله تأمین نقدینگی نتوانسته‌اند واحدها را تکمیل کنند که در همین راستا عصر شنبه در نشستی به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان، معاون عمرانی استاندار، مدیران راه و شهرسازی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مدیران بانک‌های عامل و تعاونی‌های مسکن برگزار و تصمیمات مهمی برای احیاء این تعاونی‌ها اتخاذ شد.

در همین راستا نیز پس از بررسی مشکلات تعاونی مسکن معزآباد رودان، با افزایش مبلغ تسهیلات متقاضیان از ۳۶۲میلیون ریال به ۴۵۰میلیون ریال موافقت شد.

طی تفاهم انجام شده بین تعاونی و بانک عامل، مقرر شد بانک عامل طی دوهفته مجوز لازم را در این خصوص دریافت و تعاونی معزآباد رودان نیز مکلف شد از روز دوشنبه هفته جاری و به مدت دو هفته، پرونده تمام اعضاء را به بانک ارجاع دهد تا فرآیند فروش اقساطی اعمال شود.

تعاونی مسکن معزآباد رودان همچنین متعهد شد محوطه‌سازی و تمام زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق این واحدها را تا دهه فجر سال جاری به اتمام برساند و واحدهای باقی‌مانده را به متقاضیان تحویل دهد.

مشکلات تعاونی مسکن نایبندشمالی بندرعباس که نزدیک به ۱۲ سال راکد مانده و با مشکلات عدیده حقوقی و مالی روبه‌رو شده بود نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل تعاونی نایبندشمالی در این نشست خواستار تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها و تأمین ۵۰ میلیون تومان از محل آورده متقاضیان بود که با مساعدت ویژه استاندار هرمزگان مقرر شد به‌ منظور تسریع در تکمیل این واحدها، ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات از محل طرح اقدام ملی مسکن به این پروژه تخصیص پیدا کند.

با تزریق اعتبارات جدید، این تعاونی متعهد شد ۱۸۰ واحد از این پروژه ۷۷۶ واحدی را حداکثر تا بهمن ماه سال جاری به متقاضیان تحویل دهد و زمینه آماده‌سازی و تکمیل مابقی واحدها را فراهم کند.

در نشست امروز، با تمدید قرارداد تعاونی خادم گستران میناب و افزایش سقف تسهیلات درخواستی این تعاونی نیز موافقت و مقرر شد پرونده متقاضیان حداکثر طی یک هفته به بانک ارائه شود.

تاکنون ۲۳۸ واحد از این مجتمع ۳۱۲واحدی تحویل متقاضیان شده است.

بر اساس دیگر مصوبه این نشست، با افزایش تسهیلات اعطایی به تعاونی مسکن بنیان سازان میناب از ۴۰ به ۱۰۰میلیون تومان و افزایش تسهیلات تعاونی مسکن دوراهی ایسینی بندرعباس از ۴۰ به ۸۰میلیون تومان موافقت شد.

فاز ۲ پروژه مسکن مهر دوراهی ایسینی در قالب ۳۲۰واحد هم اکنون در حال اجراست که بنا به گفته مدیرعامل این تعاونی با تزریق اعتبارات، حداکثر تا چهارماه آینده تمامی این واحدها تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود.

برچسب‌ها مسکن مهر هرمزگان سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکن مهر هرمزگان سرمایه گذاری مسکن مهر هرمزگان سرمایه گذاری تعاونی مسکن تعاونی ها مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند