Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@17:22:57 GMT

نکته‌های یارانه‌ای – 2/ نان و ماست یا به زخمی دیگر؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۱۳۰۲

  عصر ایران؛ سروش بامداد- با حذف ارز ترجیحی و اختصاص 300 تا 400 هزار تومان به ازای هر نفر به منظور حفظ قدرت خرید اقلام اساسی، دریافت یارانۀ نقدی دوباره جذابیت پیدا کرده است.


  از این رو کسانی که از قلم افتاده‌ یا در دهک 10 قرار گرفته‌اند‌ یا قبل‌تر انصراف داده بودند متقاضی‌اند. چرا که پیش از این هم مبلغ کم بود و هم آن نیازها را پوشش نمی داد اما حالا به یک خانوار سه نفری با احتساب مرد و زن، یک میلیون و پانصد هزار تومان تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  هر چند قرار نیست این مبلغ همیشه پرداخت ‌شود ولی دست کم تا آن موقع که کالابرگ این نقش را ایفا کند مبالغ قابل توجه‌تری به نسبت قبل واریز می‌شود.


  منتها این نگرانی هم وجود دارد که هدف سیاست‌گذار برای همه تأمین نشود. سیاست‌گذار می‌خواهد سرپرست خانوار با این پول قدرت خرید اقلام اساسی – مرغ، تخم مرغ، فرآورده های آردی و روغن و نان صنعتی- را حفظ کند اما وقتی پای طلبکار روی گلو و صاحب خانه پشت در باشد طبعا آنها در اولویت قرار می‌گیرند.


  منطق حامیان کوپن به جای پول نقد و به صورتی که قابل انتقال نباشد همین است چرا که به کار دیگری نمی آید اما چه کسی می تواند تضمین دهد که مبالغ اختصاص یافته صرف اقلام گران شده به قول عوام الناس و آزاد شده به فرمایش کار به دستان شود؟


  به زبان ساده: این پول را می دهند تا شخص با آن نان و ماست بخرد اما چه بسا به زخم دیگر بزند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع نساجی هلال احمر ایران

شرکت نساجی هلال احمر ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش‌ روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند. به مناسبت هفته هلال احمر که از تاریخ ۱۸ الی ۲۴ اردیبهشت ماه خواهد بود روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه جمعی از اصحاب رسانه از این صنایع بازدید کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077617 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟