Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربیان هوادار و فجرسپاسی پس از بازی هفته بیست و هفتم که با برتری هوادار به پایان رسید، در کنفرانس مطبوعاتی صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عنایتی سرمربی هوادار پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل فجرسپاسی اظهار داشت: به جز اینکه 20 تا 30 دقیقه نیمه دوم را از دست دادیم، بازی خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سرآسیایی تبریک می‌گویم بابت تیم جنگندگی که درست کرده و فکر می‌کنم در نیمه دوم ما را خیلی اذیت کرد. اگر از لحاظ جدولی شرایط‌شان بهتر بود می‌توانستند خیلی بهتر بازی کنند.

وی ادامه داد: بازی حساسیت خاصی داشت. بعد از اتفاقات هفته گذشته مقابل تیم خوب تراکتور و به گواه همه دوستان ما آن بازی را نباختیم. اشتباهات داوری که خیلی عجیب و غریب بود. ما نمی‌خواهیم به اشتباهات گذشته برگردیم. بازیکنانم را ستایش می‌کنم که با تمام وجود کار می‌کنند. از مدیران باشگاه هم تشکر می‌کنم که پیگیر مطالبات بچه‌ها بودند. امیدوارم در بازی‌های آینده هم با همین قدرت جلو برویم تا رتبه خوبی در جدول داشته باشیم.


عنایتی اظهار داشت: بهتر از آن چیزی که برای هوادار پیش‌بینی کرده بودیم، در حال رقم خوردن است. در چند هفته اول نتایج خوبی نگرفتیم و همه ما را گزینه سقوط می‌دانستند اما دیدید که هوادار هفته به هفته بهتر شد. تلاش می‌کنم در سه هفته پایانی هم نتایج قابل قبولی بگیریم و لیگ را با شرایط خوب به پایان برسانیم.

«چه اتفاقی در تیم هوادار افتاده که بازیکنان جوان هم با انگیزه در این تیم بازی می‌کنند؟» وی در پاسخ به این سوال عنوان کرد: از اول بازی‌ها گفتیم که تیم ما «تیم» است. همین الان 11 بازیکن‌مان را عوض کنیم و 11 بازیکن دیگر داخل زمین بگذاریم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ چون جوانانی داریم که در سال‌های آینده قطعا بیشتر از آن‌ها خواهید شنید. بازیکنان با تجربه کاملا در اختیار تیم هستند. اصلا دغدغه تعویض بازیکن نداریم. اتفاقی که امروز رخ داد، این بود که مقابل تیم‌هایی که از توپ‌های بلند استفاده کنند به مشکل می‌خوریم. شما دیدید با چهار مهاجمی که برای تیم فجر قد بلند بودند یک مقدار به مشکل خوردیم و مجبور شدیم یک بازیکن بلند قامت به زمین بیاوریم. در 30 دقیقه آخر بازی زیبایی نبود چون توپ‌ روی هوا بود. در ضد حمله‌ها هم اگر تفکرمان بهتر بود می‌توانستیم به گل دوم برسیم. فجر نشان داد که تمام فکرش را روی بردن گذاشته اما این اتفاق نیفتاد و امیدوارم در ادامه راه تیم فجر موفق باشد.

عنایتی درباره اینکه تیمش تاکنون در ورزشگاه پاس قوامین شکستی را تجربه نکرده، گفت: بزرگترین اتفاق تلخ و بدی که برای ما افتاد همین بود. به خاطر اینکه شرایط زمین در تهران یک معمای عجیب شده و هیچ‌کس هم پیگیر آن نیست. چه زمانی می‌خواهد این معضل حل شود؟ قول دادند سال آینده ورزشگاه تختی هم برسد و به چرخه لیگ اضافه شود. اگر شهر قدس هم چمنش بهتر شود، سه استادیوم آماده خواهد بود. خواهش می‌کنم به ورزشگاه اسلامشهر هم رسیدگی شود. الان اصلا وضعیت زمین در تهران خوب نیست. امیدوارم دوستان احساس مسئولیت و رسیدگی کنند تا این مشکل رفع شود. ورزشگاه پاس برای ما خوب بوده چون زمین با کیفیتی دارد. از مدیریت مجموعه تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله بتوانیم بلند مدت با آنها کار کنیم.

وی درباره اینکه آیا باشگاه هوادار برنامه‌ای برای تأسیس استادیوم اختصاصی و یا جذب هوادار دارد یا خیر؟ عنوان کرد: آن چیزی که من با مدیران صحبت کردم خیلی برنامه‌ها  برای تیم دارند تا شرایط بهتر شود. قرار است ورزشگاه اختصاصی بگیرند و تیم‌های پایه برای مالک باشگاه مهم است، مطمئنم برنامه‌های خوبی دارند. ان‌شاءالله سه هفته آخر هم به پایان برسد و بتوانند برنامه‌های خود را پیاده کنند.


*سرآسیایی: دست و پای بازیکنانم می‌لرزد
مجتبی سرآسیایی سرمربی فجرسپاسی در نشست خبری بعد از دیدار هوادار - فجر سپاسی که به برتری یک بر صفر میزبان تهرانی انجامید، اظهار داشت: واقعاً حال مساعدی نداشتم، اما بی‌احترامی بود که در نشست خبری شرکت نکنم. شرمنده مردم خوب شیراز شدیم. تقصیر این شکست قطعاً گردن من بوده و مسئولیت این شرایط کاملاً برعهده من است. خاضعانه از مردم خوب شیراز عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم آن چیزی که فراخور شأن و شخصیت مردم خوب این شهر است، پیاده کنم.

وی ادامه داد: در بازی امروز موقعیت‌های زیادی داشتیم و به بازیکنان‌مان نکات فنی را گوشزد کرده و راه‌های نفوذ تیم هوادار را بسته بودیم. به بازیکنانم گفته بودم که روی ضربات ایستگاهی دقت کنند، ولی متأسفانه روی اشتباه فردی گل خوردیم. باید بگویم که در بدترین جای دنیا ایستاده‌ایم. اینجا داغ‌ترین جا و یک کوره است و این بحران و تنگنای ما شدیدتر می‌شود. عادت ندارم که تقصیر را گردن کسی بیندازم و کاملاً این مسئولیت بر عهده من است.

«در بعضی از جاها به لحاظ فنی قدمان کوتاه است»، سرآسیایی با بیان این جمله یادآور شد: در طول هفته مشغول ریکاوری بودیم و از سوی دیگر مصدومان زیادی داریم. 50 درصد تیم امروز با آمپول و قرص توانستند بازی کنند! مجدداً از مردم خوب شیراز عذرخواهی می‌کنم. یک وجهه این فوتبال این است که دوست دارم به همه مردم نشان دهم و آنهم رعایت فوتبال جوانمردانه است. در این چند بازی مقابل تیم‌های دوستانم مثل رحمتی، ربیعی و عنایتی بازی کردیم، کسانی که با هم زندگی کردیم و با اینکه می‌دانستند شرایط ما بحرانی است، اما فوتبال است و رعایت مسائل جوانمردانه این چیزها را نمی‌پذیرد.

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی افزود: وقتی زشتی‌ها و یکسری از مسائل که در لیگ‌های پایین‌تر اتفاق می‌افتد را خیلی بزرگ می‌کنیم خوب است که این چیزهای فوتبال را هم بازگو کنیم که بالاخره در فوتبال علی‌رغم همه رفاقت‌هایی که هست فوتبال و نفس زیبای آن جاری است و چیزی که مردم نسبت به آن حس خوب دارند در زمین جریان دارد و من به رفاقت با این دوستان افتخار می‌کنم. حرف دیگری برای گفتن ندارم و ان‌شاءالله در سه بازی آینده بتوانیم شرایط خیلی بهتری داشته باشیم. همه کار دست ماست و باید بتوانیم که بازیکنان‌مان را با تمرکز و هوشیاری بیشتری به بازی‌ها بیاوریم.

سرآسیایی درباره همزمان برگزار نشدن بازی‌ها عنوان کرد: این موضوع در دو سه هفته آخر مسابقات لحاظ شده و دیدارهای هفته‌های پایانی همزمان است. این مسائل یک درصدی تأثیرگذار است، ولی اعتقاد من این است که نتایج ما دست خودمان است و باید در خودمان دنبال ضعف بگردیم. کلیت فوتبال این است که ما بازی را باختیم و از حریف‌مان هم در جدول عقب هستیم. ما چشم به بازی‌های خودمان داریم و امیدوارم خدا کمک کند اگر حق‌مان است در لیگ برتر بمانیم.

«دلیل اینکه سقوط فجر به لیگ یک قطعی شده است، چیست؟»، وی در پاسخ به این سؤال خاطرنشان کرد: این نظر شماست و شما می‌توانید پنج بازی مانده به پایان لیگ سقوط ما را قطعی بدانید! من اعتقاد دارم که زندگی ما خیلی خوب جریان دارد، البته سخت و داغ است و خیلی هم از این شرایط بحرانی اذیت می‌شویم، ولی قطعاً به سه بازی بعد امید بزرگی داریم و سه بازی‌مان را می‌توانیم کاملاً مدیریت کنیم و حداکثر امتیاز را بگیریم تا بتوانیم این تیم خوب و باسابقه و نجیب را حفظ کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی راجع به حمایت مسئولان استانی از تیمش گفت: من در این چند هفته‌ای که بودم جای هیچ صحبتی نداریم. باشگاه حمایت صد درصدی از من و تیم کرده است و باید از مدیرعامل و مسئولان تشکر کنم که بسیار رسیدگی کردند. هرچه من بگویم در این شرایط، به اصطلاح فرار رو به جلو کردم. من اهل این داستان‌ها نیستم و سعی کردم همیشه با حقیقت روبه‌رو شوم. مقصر اصلی این شرایط من هستم و باید بروم قوی شوم تا بتوانم کاری که برعهده می‌گیرم به بهترین نحو به سرانجام برسانم.

سرآسیایی در پایان درباره پنالتی از دست رفته تیمش مقابل هوادار گفت: ما بازی را باختیم و پنالتی را هم خراب کردیم و همچنین موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. بازیکنان ما قابلیت‌شان این نیست، ولی فشار ته جدول اینقدر داغ است که دست و پای بازیکنان ما می‌لرزد. احمد زنده‌روح یکی از بهترین بازیکنان لیگ است و بی‌نقص بازی می‌کند. او بعد از بازی به من می‌گفت که شاید من نباید پنالتی می‌زدم چون چند سال با بشاگردی هم‌تیمی بوده و دستش را خوانده بود. این اتفاق در بدترین موقع برای ما افتاد و من یاد ندارم که زنده‌روح پنالتی خراب کرده باشد. این هم از شرایط فوتبال است که در بدترین موقع بهترین بازیکن‌مان اشتباه می‌کند. باز هم برای بار آخر از همه مردم و هواداران‌مان عذرخواهی می‌کنم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازیکنان ما مردم خوب بازی ها برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آخر هفته قبل مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در شهر‌های مختلف برگزار شد. خود ویژگی جام حذفی باعث حساسیت بازی‌ها می‌شود، به خصوص که دیگر تیم بزرگ تهرانی در این مرحله حذف شد و هفت نماینده از لیگ برتر به همراه یک تیم از لیگ آزادگان به جمع ۸ تیم برتر در جام حذفی رسیدند. حالا دوباره با برگزاری مسابقات هفته بیست و پنجم تنور رقابت‌های لیگ برتر داغ خواهد شد. هفته‌ای که دو فینال بزرگ لیگ را در دل خود جای داده است، دو بازی پرسپولیس - سپاهان و تراکتور - استقلال که می‌تواند تکلیف بالای جدول را تا حدود زیادی مشخص کند.

اما حالا که در آستانه ۶ بازی آخر فصل ایستاده‌ایم بد نیست مقایسه‌ای کلی از آنچه در پنج ششمی که از لیگ گذشته بین خود تیم‌ها داشته باشیم. ۲۴ هفته از یک لیگ ۳۰ هفته‌ای، یعنی پنج ششم از کل مسابقات سپری شده و تیم‌ها در هر دو نیم فصل اول و دوم ۹ مسابقه انجام داده‌اند. با مقایسه جایگاه تیم‌ها در پایان هفته نهم دور رفت و هفته نهم دور برگشت می‌توان به اطلاعات بسیار با ارزشی رسید که برای ۶ هفته پایانی به ما نقشه مسیر و راه می‌دهد.

در پایان هفته نهم دور رفت استقلال با ۲۰ امتیاز صدر نشین بود. سپاهان و پرسپولیس با ۱۹ امتیاز به خاطر تفاضل گل دوم و سوم بودند، گل گهر ۱۶ امتیاز داشت و چهارم بود. سه تیم ملوان، تراکتور و ذوب آهن با ۱۵ امتیاز و به خاطر تفاضل گل متفاوت در پله‌های پنجم تا هفتم بودند. شمس آذر و مس با ۱۴ امتیاز و با تفاضل گل برابر به خاطر گل زده در رتبه‌های هشتم و نهم و آلومینیوم با ۱۳ امتیاز در پله دهم، آخرین تیمی بود که امتیازاتش دو رقمی شده بود. یعنی از هر بازی حداقل یک امتیاز داشت.

در جمع شش تیم پایین جدول سه تیم هوادار، پیکان و صنعت نفت با ۷ امتیاز به خاطر تفاضل گل در رتبه‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم بودند. نساجی و فولاد ۶ امتیاز داشتند و در رتبه ۱۴ و ۱۵ نشسته و استقلال خوزستان با فقط ۳ امتیاز قعرنشین مطلق جدول بود. اما در دور برگشت که تیم‌ها از یکدیگر شناخت دارند و کسب امتیاز به مراتب سخت‌تر است، باید جالب باشد که چه در صدر و چه در قعر جدول تیم‌ها امتیازات بیشتری نسبت به دور رفت دارند! صدرنشین هفته نهم دور برگشت ۲۲ امتیاز دارد و قعرنشین ۵ امتیاز، یعنی هر دو ۲ امتیاز از نمونه مشابه خود در پایان هفته نهم رفت بیشتر جمع کرده‌اند!

در جدول دور برگشت پرسپولیس با ۲۲ امتیاز صدرنشین است. استقلال ۲۱ امتیاز دارد و با یک فاصله عجیب و غریب مس با ۱۵ امتیاز در پله سوم نشسته است. سپاهان، پیکان و ملوان سه تیم ۱۴ امتیازی هستند که به ترتیب در پله چهارم تا ششم ایستاده‌اند. تراکتور و استقلال خوزستان ۱۲ امتیاز دارند و دو تیم انتهایی نیمه اول جدول هستند.

در بالای نیمه دوم جدول سه تیم گل گهر، هوادار و شمس آذر با ۱۱ امتیاز به ترتیب نهم، دهم و یازدهم هستند. نساجی با ۹ امتیاز از ۹ بازی دوازدهم است، دو تیم ذوب آهن و آلومینیوم با ۸ امتیاز در پله سیزدهم و چهاردهم نشستند و بالاخره دو تیم قعرنشین نیز دو نماینده خوزستان یعنی فولاد و صنعت نفت به ترتیب با ۶ و ۵ امتیاز هستند.

از شمایل کلی این جدول می‌توان به بسیاری حقایق رسید. اینکه کدام تغییر و تحولات در تیم‌ها مثبت بوده و کدام نتیجه منفی داشته است. اینکه کدام تیم‌ها روند صعودی را طی کرده‌اند و کدام‌ها برعکس، عقبگرد داشته‌اند. حضور دو نماینده خوزستان در پایین جدول در دور برگشت دردناک است، درست مثل سقوط ذوب آهن که کمتر از نیمی از امتیازات دور رفت را در ۹ هفته برگشت جمع آوری کرده است. اما به شکل کلی تیم‌های پرسپولیس، مس، پیکان، استقلال خوزستان، هوادار و نساجی، شش تیمی هستند که در دور برگشت در همین ۹ هفته پیشرفت داشته‌اند و فولاد با همان ۶ امتیاز دور رفت در همان رتبه پانزدهم، تنها تیمی است که جایگاهی بدون تغییر داشته است!

۹ تیم دیگر لیگ جملگی در دور برگشت نتایج ضعیف‌تری گرفته‌اند. حال چه مثل سپاهان تنها دو پله سقوط کرده باشد، چه مثل ملوان یا تراکتور که یک پله پایین‌تر آمده و البته که استقلال تنها پارادوکس این جدول است که نسبت به دور رفت در ۹ بازی یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله در جدول پایین‌تر آمده است!

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنشی احساسی مربی هوادار به رویارویی با نفت
  • از استقلال و پرسپولیس تا هوادار و پیکان/ شیپور جنگ برای سهمیه آسیایی
  • با انگیزه‌ترین هوادار فصل زیر نظر مسعود شجاعی
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • عنایتی: شمس‌آذر نشان داد انگیزه جلوتر از حاشیه است
  • عنایتی: سیاست باشگاه پیکان جوان‌گرایی است
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏
  • سقوط بدترین تیم تاریخ از لالیگا!
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد