Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@03:16:53 GMT

با مسببان کوچ نخبه‌های ورزشی برخورد می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۲۱۵۶

با مسببان کوچ نخبه‌های ورزشی برخورد می‌شود؟

ماجرای پناهندگی یکتا جمالی و مهاجرت پریسا جهان‌فکر ملی پوشان وزنه‌برداری ایران نتیجه نبود نظارت کافی مدیریت این فدراسیون بر فضای اردوی تیم ملی است.

جالب اینکه با وجود همراهان فراوان و حضور رئیس دائم السفر وزنه برداری در اردوی تیم ملی این اتفاق رخ داد تا مشخص شود علی مرادی به هیچ وجه شایستگی قرار گرفتن در این سمت را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
سوءمدیریت موجود در ساختار اداره وزنه برداری نه تنها سبب تضعیف این رشته مدال آور شده، بلکه حالا زمینه سوء استفاده رسانه‌های بیگانه از این اتفاق را نیز فراهم آورده تا آن‌ها مقاصد سیاسی و غیر ورزشی خود را با بزرگ‌نمایی از این اتفاق دنبال کنند.
در همین رابطه پدر یکتا جمالی در گفت‌وگویی اظهار داشته است: «من هرچه با آقای مرادی و بیرانوند تماس گرفتم در این چند روز یک جواب درست و حسابی که ما را قانع کند از وضعیت دخترم ندادند. اصلاً ما نمی‌دانیم چه بلایی سر یکتا آمده و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم؟».عدم پاسخگویی بیش از همه چیز بلای جان وزنه برداری شده و فرصت را برای سوء‌استفاده گران بیش از پیش فراهم کرده است.در واقع اتفاقات اخیر را می‌توان حاصل مدیریت رؤسای فدراسیون‌هایی دانست که تنها به حفظ صندلی خود فکر می‌کنند و وزارت ورزشی که هیچ برنامه‌ای برای یک فردی که به عنوان نخبه ورزشی شناخته می‌شود، ندارد.
با در نظر گرفتن چنین شرایطی یک سؤال کلیدی و مهم در ذهن افکارعمومی نقش می بندد که چرا با وجود چنین فضای نابسامانی در این رشته ورزشی مدال آور ، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های نظارتی برخوردی با مسببان این افتضاح صورت نمی‌دهند؟ آنچه حقیقت دارد این است که علی مرادی و کابینه وی عملکرد پرنوسان و مملو از حاشیه ای داشتند و همچنان بر سیاست‌های غلط خود اصرار دارند، از این رو به نظر می‌رسد متولیان دستگاه ورزش باید با استفاده از قدرتی که در اختیار دارند به عنوان نهاد بالادستی به پرونده مهاجرت‌ها و پناهندگی یکتا جمال ورود پیدا کنند. مردم زیادی در کشور مشکلات اقتصادی فراوانی دارند و یکتا جمالی هم اگر موفق شده؛ با پول همین مردم بوده و برای او از بیت المال هزینه کرده‌اند، اما ظاهراً رها کردن و رفتن راحت‌ترین اقدامی است که یک ورزشکار می‌تواند پس از مطرح شدن انجام دهد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس فدراسیون وزنه برداری وزنه برداری وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، عصر روز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ طی حکمی از سوی کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، محمدجواد خانپور، جوان پرتلاش مازندرانی به عضویت هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری درآمد.

محمدجواد خانپور در حال حاضر، مدیرکل امور مجلس شورای عالی استان‌های کشور است.

وی، سوابق دیگری همچون مشاور برنامه و بودجه کمیته ملی المپیک، عضویت کمسیون اقتصادی ورزش، سرپرستی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره و مشاور امور مجلس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است مازندران، ورزشی‌ترین استان کشور است که حضور جوانان مستعد این استان در راس مدیریت ورزش می‌تواند در توسعه همه جانبه ورزش کشور، تأثیرگذار باشد.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228783 برچسب‌ها ایسکانیوز وزنه برداری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند