Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس ایالت نیویورک آمریکا عصر شنبه به وقت محلی سرانجام پس از ساعتها گمانی زنی درباره علت تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی "تاپس فرندلی مارکت" در بلوک یک هزار و ۲۰۰ خیابان جفرسون در شهر بافلو  نیویورک و نیز آمار ضد و نقیض رسانه ها، .در نشستی خبری اعلام کرد  عامل این تیراندازی مرگبار، جوانی ۱۸ ساله بوده که در شهر بافلو نیویورک سکونت نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس افزود: ضارب که تا دندان مسلح بوده و تجهیزات حرفه ای نظامی به همراه داشته، دستگیر شده است. ضارب، تیراندازی را به صورت زنده در اینترنت پخش کرده است.

پلیس توضیح داد: تیرانداز ابتدا به ۴ نفر در پارکینگ این فروشگاه مواد غذایی تیراندازی کرده که ۳ نفر آنها کشته شده اند و سپس به داخل فروشگاه رفته و به سمت سایر افراد شلیک کرده است.

یک افسر بازنشسته و یک نگهبان در این فروشگاه حضور داشته اند و به سمت این فرد تیراندازی کرده اند اما به دلیل داشتن جلیقه ضد گلوله، گلوله ها به تیرانداز اثر نکرده و این فرد ۱۸ ساله توانسته است افسر بازنشسته پلیس را به قتل برساند.

پلیس می گوید فرد تیرانداز انگیزه نژادپرستانه داشته و به سمت مردم در این فروشگاه  مواد غذایی تیراندازی کرده است.

بر اساس اعلام پلیس نیویورک، از میان ۱۳ قربانی این تیراندازی، ۱۱ نفر سیاهپوست و ۲ نفر سفید پوست هستند.

پیش از این، رسانه های آمریکایی اعلام کردند، پلیس نیویورک عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرده است در صحنه یک "تیراندازی دسته جمعی" در یک فروشگاه مواد غذایی در بافلو حضور یافته که کمی بعد از ساعت دو  و نیم بعد از ظهر روز شنبه رخ داد.

پلیس اعلام کرده بود فرد تیرانداز با یک سلاح اتوماتیک و لباس نظامی از جمله جلیقه ضد گلوله وارد این فروشگاه مواد غذایی شده و اقدام به تیراندازی کرده است.

برخی منابع خبری نیز  اعلام کرده بودند تیرانداز خود را "سفید برترپندار" معرفی کرده و پلیس نیویورک در حال بررسی این مساله است.

برخی رسانه ها در ساعات اولیه تعداد کشته شدگان این خشونت مرگبار را دستکم هشت نفر و برخی نیز ۱۰ نفر اعلام کردند.

کاخ سفید در پی این خشونت مرگبار اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا، جو بایدن رئیس جمهوری را در جریان تیراندازی بافلو قرار داده است.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید  اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا را در جریان تیراندازی وحشتناک بافلو قرار گرفته و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در آمریکا رو به افزایش بوده و از کنترل دولت و  پلیس آمریکا خارج شده است.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

این گزارش در حال تکمیل است.

برچسب‌ها نیویورک خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیویورک خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا نیویورک خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا فروشگاه مواد غذایی تیراندازی کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان افشاری‌پور، صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت اقدام به تیراندازی کور می‌کند که بر اثر این تیراندازی که ۲ نفر از مهمانان عروسی که دو خانم ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه بارها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است افزود: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

کد خبر 6089837

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد