Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کشت شالیزارهای استان گیلان، اظهار کرد: تاکنون ۵۵ درصد اراضی شالیزاری استان گیلان کشت شده اند.

وی با بیان اینکه این میزان معادل ۱۳۰ هزار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان است، گفت: ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شخم زده شده است، اضافه کرد: این میزان معادل ۹۷ درصد کل اراضی شالیزاری استان گیلان را شامل می‌شود.

وی همچنین به خزانه گیری ۹۹ درصدی برای اراضی شالیزاری استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: از ۵۵ درصد نشاء انجام شده ۱۰ درصد ارقام بومی شامل شیرودی، آنام و کیان، گیلانه، گیلار رشت، خزر و فجر استفاده شده است.

کد خبر 5489580

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان صالح محمدی کشت برنج بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا هدفمندی یارانه ها احتکار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد تنظیم بازار خراسان رضوی گروههای جهادی ایلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز اراضی شالیزاری استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدامیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت