Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکشنبه در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان وزش باد شدید و گرد و خاک ادامه خواهد داشت، همچنین اوایل شب در آذربایجان و غرب آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار و رعد و برق پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار خواهد داشت.

با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و همچنین برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی و لرستان افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط شمال غرب بارش تگرگ و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در این مناطق انتظار می‌رود و دریای خزر مواج است.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / افزایش دما در شمال شرق کشور

سه شنبه و چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز و تهران و همچنین برخی نقاط سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طی این دو روز در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج است.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با افزایش وزش باد روی کشور عراق خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به کردستان و استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و به ویژه در منطقه زابل همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140472 برچسب‌ها هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هواشناسی دامنه های جنوبی البرز خیزش گرد و خاک وزش باد شدید برخی نقاط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احد وظیفه نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور، گفت: دگرگونی‌های بی سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال‌های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است

وی با بیان اینکه بحران آب و هوا بزرگترین چالش بشریت است، ادامه داد: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال ۲۰۲۳ قاره آسیا تصریح کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان‌های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است.

وظیفه خاطرنشان کرد: بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده است که پیامدهای زیادی داشته است. با توجه به اینکه غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری‌های خود با جامعه بین‌المللی را افزایش دادند.

کد خبر 6097913 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۵؛هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور