Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:06:36 GMT

افرادی که باید یارانه بگیرند حتماً دریافت خواهند کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۲۹۵۳

افرادی که باید یارانه بگیرند حتماً دریافت خواهند کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه کالاهای اساسی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: برخی از دهک‌ها هنوز یارانه معیشتی دریافت نکردند و به اعتقاد بنده بهتر بود این یارانه را به همه مردم می‌دادیم تا نگرانی‌هایی که در سطح جامعه به وجود آمده است، از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما یارانه کالاهای اساسی را به همه افراد می‌دادیم، ماهانه ۲,۵۰۰ میلیارد تومان یارانه بیشتری پرداخت می‌شد که مبلغ زیادی نیست و لازم است به این مسئله توجه شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سامانه وزارت رفاه اشکالات زیادی دارد و مردم از این موضوع گله‌مند هستند. بهتر است همه مردم را مشمول یارانه کنیم و پس از ارزیابی‌ها به افرادی که درآمدشان بیشتر است و مشمول این طرح نمی‌شوند، از طریق پیامک اطلاع دهیم که مشمول یارانه نمی‌شوند.

زنگنه تأکید کرد: این روزها بسیاری از مردم به ما مراجعه می‌کنند و در این باره اعتراض دارند. بنده به صورت تلفنی با وزیر اقتصاد صحبت کردم و وی هم حرف بنده را پذیرفت. انتظار می‌رود رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را در جلسه سران قوا مطرح کند.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: براساس اعلام دولت، از ۱۰ دهک جامعه، ۹ دهک آنان شامل دریافت کمک معیشتی شده‌اند و پیش‌بینی‌های لازم نیز در حال انجام است. اشکالاتی به وجود آمده و برخی از افراد هنوز یارانه دریافت نکرده‌اند، اما مردم مطمئن باشند افرادی که باید یارانه بگیرند، حتماً یارانه دریافت خواهند کرد.

قالیباف با تأکید بر اینکه باید به سرعت اصلاحات لازم انجام شود و یارانه به جاماندگان تعلق گیرد، اظهار کرد: روز گذشته جلسه سران قوا برگزار شد و به طور مفصل در این باره بحث و تبادل نظر کردیم. بعد از جلسه سران قوا قرارگاهی که مسئول اجرای این طرح است، تشکیل جلسه دادند تا بررسی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم مطمئن باشند حتی اگر با تأخیر هم باشد، یارانه به افراد و دهک‌هایی که باید، تعلق گیرد، حتماً پرداخت خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی نیست. فقط تفاوت میان دهک‌ها در زمینه مبلغ یارانه است که به برخی از دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان و به برخی دیگر هم ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

کد خبر 5490160 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف محسن زنگنه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی ایران دولت سیزدهم تهران صحن مجلس محمد باقر قالیباف حسین امیرعبداللهیان مجلس علی بهادری جهرمی حسین امیر عبداللهیان مجلس شورای اسلامی دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است