Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس اظهار داشت: ابتدا از ملت شریف ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که با صبوری و درایت در برابر هجمه‌های معاندین و رسانه‌های دشمنان این آب و خاک ایستادند و به قوای سه گانه در راه تحقق جراحی اقتصادی برای عادلانه و مردمی سازی نظام پرداخت یارانه‌ها یاری می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مردم مطمئن باشند این روزها مدیران اجرایی کشور برای رساندن کالاهای ضروری معیشتی به آنان به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند و ضمن تشکر از اقدامات مخلصانه صورت گرفته توسط دولت، امیدوارم دستگاه‌های اجرایی فرآیند اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک برای تأمین کالاهای ضروری معیشتی که می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف کند، تسریع کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین راستا ضروری است دستگاه‌های مسئول مردم را از فرآیند راه اندازی زیرساخت‌های طرح کالا برگ الکترونیک و جزئیات اجرای آن مطلع کنند و زمان بندی مشخصی در خصوص نهایی شدن این فرایند اعلام کنند تا مردم از اجرایی شدن آن مطمئن شوند.

‌قالیباف ادامه داد: همچنین استمرار تأمین به موقع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در بازارهای هدف امری ضروری است که باعث آرامش خاطر مردم و جلوگیری از تقاضای بی مورد می‌شود. نکته مهم دیگر رسیدگی فوری و دقیق به شکایت‌های مردم در پرداخت مبلغ کمک معیشتی است که ممکن است به دلایل مختلف آنان به دهک خود معترض باشند و باید گفت دولت اقدامات خوبی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: تلاش‌های شبانه روزی مسئولان اجرایی در اجرای مطلوب این طرح ان شاءالله ضامن رفع نگرانی‌های ملت ایران خواهد بود و به سیاست‌های غلط اقتصادی پیاده سازی شده در دولت‌های قبل که باعث هدر رفت منابع ملی، توزیع غیرعادلانه یارانه‌ها و منتفع شدن دلالان شده بود، پایان خواهد داد.

قوای سه گانه برای جراحی اقتصادی همدل هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوای سه گانه در تمامی دستگاه‌ها با اراده قوی و به طور هماهنگ برای حل مشکلات و جراحی اقتصادی مردم یکدل و یکصدا شدند و مردم مطمئن باشند تمامی مسئولان کشور در همه دستگاه‌ها بر حفظ قدرت خرید آنان و ایجاد آرامش معیشتی تاکید ویژه دارند و به لطف خداوند متعال تمامی اقدامات با همین هدف به انجام خواهد رسید.

قالیباف ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه همکاری با دولت برای پیاده سازی دقیق قانون را وظیفه خود می‌داند. نمایندگان مجلس هم در حوزه‌های انتخابیه خود می‌توانند با رصد و نظارت دقیق و انتقال نارسایی‌های احتمالی به مدیران اجرایی کمک کنند. امیدواریم اصحاب رسانه و فعالان سیاسی هم با همراهی کامل، در مسیر اجرایی کردن طرح ملی عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها به تحقق اهداف این طرح یاری رسانند و بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد آرامش معیشتی با عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها در صورت اجرای دقیق مصوبات مجلس در دسترس خواهد بود.

وی تصریح کرد: یوم النکبه و اعلام موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی یادآور بیش از ۷ دهه اشغالگری، قتل عام، نسل کشی، بی رحمی و جنایت صهیونیست‌ها و آواره کردن فلسطینیان و اشغال سرزمین‌های آنان است. در آستانه فرا رسیدن همین روز شهادت خبرنگار فلسطینی خانم شیرین ابوعاقله به دست رژیم جنایتکار صهیونیستی بار دیگر عمق توحش این رژیم را در نظر مردم جهان آشکار ساخت. شهادت این خبرنگار شجاع را به تمام معتقدان به آرمان فلسطین به خصوص اصحاب ر سانه های مقاومت تسلیت می گویم و ضمن محکومیت این حادثه ناگوار تاکید می‌کنم هر گونه تشدید خشونت در سرزمین‌های اشغالی توسط اشغالگران جنایتکار صهیونیست به واکنش‌های شدیدتر از سوی پایبندان به آرمان فلسطین منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: فرا رسیدن روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان شیرین فارسی را هم گرامی می‌دارم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رییس مجلس صحن علنی مجلس کالاهای اساسی نماینده یارانه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت آردسازی تصریح کرد: نگاه ویژه نظام به بخش اقتصاد، نشانگر این است که اقتصاد جز مباحث پردغدغه و پرچالش ماست و سعی بر این خواهد بود با استفاده از تمام ابزارهای موجود به سمتی حرکت کنیم که خودباوری و خوداتکایی را به عرصه ظهور برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت: در هر زمینه‌ای که دولت با اراده قوی و متعهدانه حضور داشته باشد، بخش خصوصی نیز همراهی و حضوری موفق خواهد داشت.
وفایی نژاد افزود: دولت صرف نظر از همه کاستی‌ها و فشار تحریم‌ها همه تلاش و همیت خود را در جهت پویایی اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از کار ما حمایت و پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزان است، اظهار داشت: در سال گذشته با همراهی کارخانجات آرد استان بیش از ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مناطق دشت و بالادست استان با شرایط خاص حمایتی خریداری شد، به نحوی که با تدابیر صورت گرفته حمایت مناسب کشاورزان را در بر داشته و با مدیریت صحیح و همراهی کارخانجات آرد استان، کیفیت آرد نیز تضمین شود.

وی افزود: در استان مازندران ۲۱ کارخانه آرد داریم که با بهسازی و نوسازی و توسعه انبارها، سیلو و تجهیزات آزمایشگاهی، تحول و به روزرسانی مناسبی را داشته و برای ارتقای کیفیت تولید آرد سرمایه گذاری می‌کند.

وفایی نژاد تصریح کرد: شیوه نامه درجه بندی کارخانجات در شرف نهایی شدن در کارگروه استان و رفع نواقص و چالش‌ها است و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و بروزرسانی امکانات، امتیاز و رتبه آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم از انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کاسته شود و فعالیت‌های تجاری به سمت بنادر شمالی سوق داده شود، اظهار داشت: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کالاهای اساسی گندم و روغن را از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور کردیم اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل کاهش ضرورت تأمین و دیگر موارد، تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی کشور متوقف شد.

وی با بیان این مطلب افزود: تمام تلاش دولت در حمایت از تولید کالاهای اساسی و خودکفایی در آن انجام خواهد شد اما به منظور تأمین ذخیره استراتژیک و حفظ امنیت غذایی در کشور، رایزنی‌های لازم انجام شد تا در سال جدید فاز اول گندم خریداری شده از کشورهای حاشیه دریای خزر بزودی از طریق بنادر مازندران وارد کشور شود

کد خبر 6092230

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج