Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@14:59:34 GMT

بدهی ۵ ساله ایران به فدراسیون جهانی شطرنج​​​​​​​

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۰۸۶

فدراسیون شطرنج ایران مدت زیادی است که به فدراسیون جهانی شطرنج بدهکار است

در حالی که بیش از پنج سال از میزبانی بزرگ ایران در رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان می‌گذرد، اما هنوز بدهی به فدراسیون جهانی پابرجاست.

به گزارش طرفداری و به نقل از تسنیم، پنج سال و سه ماه قبل بود که ایران، رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان در سال 2017 را میزبانی کرد؛ اتفاقی که از آن به عنوان بزرگترین اقدام در تاریخ شطرنج نیز یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزبانی پس از رایزنی‌های فدراسیون شطرنج با فدراسیون جهانی (فیده) و موافقت وزارت ورزش به ایران واگذار شد؛ میزبانی‌ که خوش یمن نبود و حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد.

برگزاری این رویداد هزینه‌ای بسیار زیاد و بیشتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، به دنبال داشت و در نهایت نیز منجر به بدهی 180 هزار دلاری شد. (ذکر این نکته اهمیت دارد که برخی از مسئولان، این بدهی را دلاری و برخی دیگر نیز به یورو اعلام کرده‌اند).

بدهی به فیده از همان پنج سال قبل باعث شد تا چندین بار موضوع تعلیق فدراسیون ایران مطرح شود؛ موضوعی که هر باری به شکل خاصی ختم می‌شد، اما مهم این بود که اصل ماجرا یعنی بدهی ایران از بین نمی‌رفت.

با پرداخت مقطعی پول به فدراسیون جهانی، این بدهی پس از گذشت پنج سال الان به 60 هزار یورو رسیده است، اما ظاهراً فدراسیون توان پرداخت این پول را ندارد. شطرنج ایران طی دو سال اخیر و با مدیریت جدید، نتوانسته حتی به نزدیکی روزهای خوب گذشته برسد، چه برسد به اینکه بخواهد آنها را تکرار کند. شرایط ورزشکاران بزرگ این رشته، عدم حمایت کافی از آنها و ...، باعث شده تا شطرنج ایران بیش از گذشته در دوران اوج خود فاصله بگیرد؛ دورانی که شطرنج‌بازان جوان در میادین مختلف خوش می‌درخشیدند و افتخارآفرین هم بودند.

اخبار داغ 

رکنا برگشت انتقاد مجری گزارش ورزشی خراسان رضوی از سازمان لیگ؛ اوقات شرعی شهرستان ها را نمی دانید؟ / فیلم گل زیبای صالح حردانی به فولاد (فولاد 0-2 استقلال) چشم امید اینتری ها به سرمربی سابق؛ گاسپرینی این بار محبوب نراتزوری می شود؟ ژاوی: سال آینده باید برای کسب عناوین بجنگیم؛ شرایط اقتصادی در برنامه ریزی ما برای فصل آینده مهم است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون جهانی پنج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه

در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا در روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان مقابل نمایندگان روسیه به ترتیب به برتری و تساوی رسیدند. 

به گزارش ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه