Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عقیقی مدیر کانون شهید چمران بسیج مهندسین صنعتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم بیان کرد: حمایت، تسهیل‌گری و ارائه مشاوره به واحد‌های تولیدی و صنعتی همواره در اولویت ما است، در این چند ماه گذشته حدود هزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی که بیشتر در شهرک شکوهیه مستقر بودند توسط بسیج مهندسین پایش و ارزیابی شدند و اقداماتی برای حمایت از این واحد‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گروه‌های جهادی ما در عرصه‌های صنعتی، عمرانی و کمک‌های مومنانه فعالیت می‌کنند، در بحث صنعت از سال ۱۴۰۰ تا به امروز بالغ بر ۴۰۰ واحد صنعتی با تلاش کارشناسان بسیجی، مشاوره تخصصی در زمینه‌های مختلف دریافت کرده‌اند و رفع مشکلات آن‌ها پیگیری شده است، همچنین ۲۳۰ واحد نیز تشکیل پرونده داده و منتظر رسیدن نوبتشان هستند.

عقیقی ادامه داد: در کمیته عمران اقدامات بسیار خوبی را برای ۳ روستا انجام داده‌ایم، در این مدت بازسازی ۴۰ واحد مسکونی برای محرومین روستایی در دستور کار قرار گرفته است و با همکاری ادارات دولتی به حل مسائل عمومی روستاییان از جمله مشکل فاضلاب، راه و شهرسازی، آب، برق، گاز و دیگر موضوعات پرداخته‌ایم.

مدیر کانون شهید چمران بسیج مهندسین صنعتی استان قم تصریح کرد: در هفته‌ای که به نام جهاد سازندگی بود، در کلینیک بسیج مهندسین به ۴ واحد صنعتی در بحث بازار، توسعه، فروش، قوانین و مقررات مشاوره‌های تخصصی ارائه شد و علاوه بر این کارشناسان ما در این یک هفته از چند روستا برای بررسی مشکلات و ضعف زیر ساخت‌ها بازدید کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش کمک مومنانه در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ بسته کمک معیشتی میان نیازمندان توزیع شده، همچنین در سال گذشته نیز حدود هزار و 500 بسته به کمک اعضای بسیج مهندسین و خیرین تهیه و میان افراد نیازمند توزیع شد، در ادامه امسال نیز همچنان طرح کمک مومنانه پیگیری خواهد شد.

مدیر کانون شهید چمران بسیج مهندسین صنعتی استان قم در پایان گفت: برای سال جاری ۴ روستا را در نظر داریم تا مشکلات عمومی حاکم بر این مناطق را رفع کنیم و در راستای ارائه مشاوره و حمایت از واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی نیز برای ۳۵۰ واحد صنعتی و ۳۰ واحد معدنی اقدامات لازم درحال انجام است.

پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج مهندسین صنعتی هفته جهاد سازندگی بسیج مهندسین قم بسیج مهندسین واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری