Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-ساعاتی قبل از آغاز به کار صندوق های رای و شروع انتخابات پارلمانی در لبنان، سوالی که در رابطه با انتخابات مطرح می شود، درباره اوضاع و واقعیت های مربوط به اهل تسنن است.
به گزارش خبرگزاری آریا، در حال حاضر رقابت میان گروه های اهل تسنن شدید است، علیرغم رقابتی که با مسیحیت در جریان است و رقابتی که میان گروه های مسیحی «جریان آزاد ملی» و حزب «نیروهای لبنانی» وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واقعیت ها نشان می‌دهد که گروه های مسیحی، شاهد تحول بزرگی در زمینه نتایج نخواهند بود، چرا که انتظار می‌ رود که «نیروهای لبنانی» و «جریان آزاد ملی» در صندوق های رای، آرای نزدیکی داشته باشند.
اما در رابطه با اهل تسنن، مساله مهم تر از این است، به ویژه که عربستان سعودی به طور آشکار وارد عرصه شده است.
ماهر الخطیب نویسنده لبنانی به نقل از محافل آگاه گفت: مشخص است تمایلی وجود دارد مبنی بر اینکه شیخ عبداللطیف دریان مفتی جمهوری لبنان رو در روی سعد الحریری نخست وزیر سابق قرار داده شود تا دریان برای تشویق رای دهندگان اهل تسنن به حضور گسترده در انتخابات تلاش کند، با وجود اینکه این مساله رسما اعلام نشده است.
این درحالیست که الحریری تلاش می کند تا تحریم شرکت در انتخابات را از بین ببرد.
از نظر این منابع، در صورتیکه فشارها یا تماس ها در جهت سوق دادن نخست وزیر سابق به تغییر نظرش درخصوص شرکت در انتخابات موفقیت آمیز نباشد، این صندوق های رای هستند که تصمیم خواهند گرفت که چه کسی تصمیم گیرنده اول در این رابطه خواهد بود.
با توجه به اینکه موفقیت راهکار تحریم باعث می شود که الحریری به عنوان رهبری اصلی ظاهر شود که نتوان آنرا نادیده گرفت. اما شکست این راه به معنای موفقیت نبرد ؛ شکستی است که علیه وی شروع شده است.
به گفته این منابع ، همه متوجه شده اند که گروه ها و شخصیت های مختلف سیاسی در رقابت با نخست وزیر سابق بر سر رهبری موفق نبوده اند. این مساله باعث شده کسانی که به دنبال این مساله هستند، چه در خارج و چه در داخل، درصدد کمک گرفتن از مفتی لبنان برآمدند تا رو در وی الحریری قرار گیرد. دیدار میان دریان و سفرای کشورهای حوزه خلیج فارس در لبنان در دار الفتوا و نیز بیانیه های صادره از سوی برخی از اتحادیه های خانواده ها و عشایر گواهی بر این مدعاست.
ارزیابی منابع آگاه از اوضاع محافل اهل تسنن این است که این دیدار به منزله پیام حمایتی از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس از راه کار مفتی لبنان است، یعنی دعوت به مشارکت در انتخابات ، تفسیری که از این اظهارات می شود ، این است که برگه مشارکت در انتخابات را از دست الحریری گرفته اند.
اما سوال اصلی در باره این احتمال است که آیا امکان تشویق رای دهندگان به شرکت در انتخابات وجود دارد، به ویژه اگر الحریری بر موضع خود ثابت قدم بماند.
منابع یاد شده معتقدند که در سایه نتایج انتخابات در رابطه با اهل تسنن، انتظار می رود که بسیاری از مسائل چه در سطح طایفه ها چه در سطح ملی قطعی شود. با توجه به اینکه واقعیت های فعلی نشان می دهد که حضور اهل تسنن باعث اختلاف و چند دستگی در داخل مجلس نمایندگان لبنان خواهد شد و این مساله باعث می شود که نقش اهل تسنن در عرصه سیاسی در این لحظه سرنوشت ساز از تاریخ کشور تضعیف شود. آنهم در شرایطی که اطلاعاتی درخصوص برگزاری نشستی بین المللی در آینده وجود دارد.
منابع یاد شده بر این باور هستند که اهل تسنن به طور کلی بازنده بزرگ این نبرد هستند ، به ویژه اینکه گروه های شرکت کننده در آن هیچ دیدگاهی درخصوص آنچه که باید روز بعد انجام شود ارائه نکردند، تا جائیکه می توان گفت که آنچه هست نبردی میان کسانی است که خواهان پایان دادن به حضور الحریری هستند و کسانی که می خواهند رهبری او را در چارچوب دفاع از خود ثابت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان اهل تسنن گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • ۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا