Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@13:11:08 GMT

اشتغال 5190 نفر در شهرستان قزوین محقق شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۵۶۰

اشتغال 5190 نفر در شهرستان قزوین محقق شد

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قزوین گفت: با تحقق 103 درصدی تعهد دستگاههای اجرایی زمینه اشتغال 5190 نفر در این شهرستان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ سید مجید موسوی در این خصوص اظهارداشت: شهرستان قزوین با داشتن 8300 واحدکارگاه مشمول قانون کار و 71 نفر نیروی کار، بیشترین اشتغال را در استان به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در سال گذشته تعهد اشتغال شهرستان تعداد 5190 نفر بود که با برگزاری هشت جلسه کارگروه اشتغال شهرستان و اجرای تعهدات دستگاه‌های اجرایی و راستی‌آزمایی در سامانه رصد توانستیم  103 درصد اشتغال را محقق کنیم.

موسوی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی و قرض الحسنه بانک توسعه تعاون و بانک رفاه معادل پنج برابر سالهای گذشته به مبلغ 15 میلیارد تومان به 241 طرح متقاضیان دارای مجوز مشاغل خانگی پرداخت شد تا شاهد توسعه اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: بیشترین مجوزهای صادر شده متعلق به اداره صمت با پرداخت 7 میلیارد تومان به تعداد 120 طرح است.

مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قزوین گفت: در زمان کرونا 13 رسته شغلی در شهرستان قزوین دچار آسیب شد و از سال 99 تعداد متقاضیان بیمه بیکاری به 5623 نفر و در سال گذشته با بهبود شرایط کسب و کار با کاهش 300 درصدی این تعداد به 1838 نفر رسید.

موسوی اظهارداشت: با پرداخت تسهیلات کرونا از سوی بانک‌های عامل برای 13 رسته شغلی آسیب دیده از کرونا و زیر مجموعه مشاغل دستگاه های اجرایی بیش از 123  میلیارد تومان به 12 هزار و 383 فقره پرونده اعطا شد.

وی گفت: با اعطای این تسهیلات شاهد رونق و بهبود فضای کسب و کارهای خرد و کوچک بویژه شبکه حمل و نقل بودیم.

این مسئول یادآورشد: با توجه به پیگیری و بازرسی موضوع ماده 96 قانون کار در سال گذشته در شهرستان قزوین 2970 بازدید ادواری و موردی از واحدهای تولیدی و صنعتی مشمول قانون کار صورت گرفت و تعداد 1300 بازرسی ویژه در زمینه اجرای ماده 3 و 6 کارهای سخت و زیان آور و بررسی درخواست متقاضیان انجام و تعیین تکلیف شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای موضوع ماده 120 و 180 قانون کار مبنی بر عدم بکارگیری اتباع بیگانه توسط کارفرمایان، تعداد 653 مورد بازرسی انجام شد که در این راستا 238 نفر اتباع بیگانه شناسایی شدند.

موسوی تصریح کرد: در این زمینه ضمن بررسی 38 فقره پرونده کارفرمایان متخلف این افراد حدود 76 میلیون تومان جریمه شدند و افراد متخلف به دادگاه معرفی شدند.

این مسئول گفت: در سال جاری تلاش می کنیم ضمن افزایش بازرسی از واحدهای تولیدی، اصناف و صنعت ساختمان از بکارگیری اتباع بیگانه جلو.گیری کنیم و در این راستا بر اساس مواد 120 و 180 قانون کار با کارفرمایان متخلف برخورد خواهد شد.

وی اظهارداشت: در حوزه تعاون با توجه به فعالیت 404 تعاونی در عرصه های تولیدی، توزیعی و خدماتی با تشکیل 24 تعاونی جدید در سال گذشته زمینه اشتغال 425 نفر در این حوزه فراهم شد.

مدیر کار شهرستان قزوین تصریح کرد: در حوزه روابط کار با توجه به راه اندازی سامانه جامع روابط کار و آسیب دیدگی مشاغل کسب و کار به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش پرونده های مربوط به روابط کار از 1300 فقره به 2048 پرونده در سال گذشته بودیم.

وی اظهارداشت: همچنین در سال قبل تعداد شعب هیئت های تشخیص از دو مورد به سه هیئت برای کاهش اطاله دادرسی  افزایش یافته است و با بکارگیری همه نیروی انسانی خود نسبت به کاهش اطاله بررسی پرونده ها و تنظیم روابط کارگر و کارفرما اقدام کرده ایم.

موسوی اضافه کرد: که به پاس قدردانی از تلاش کارگران و گروههای کاری نمونه و تجلیل از کارگران عرصه کار و  تولید مسابقات فرهنگی،  همایش های کارگری، رقابت های قرآنی در رشته تجوید و حفظ، مسابقات ورزشی فوتسال، شطرنج، دارت و پیاده روی کارگری انجام شده است. 

وی اظهارداشت: در این زمینه کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، طلاق و افزایش مهارتهای زندگی و فرزندپروری با هماهنگی اساتید نیروی انتظامی، بهزیستی با امضای تفاهم نامه آموزشی میان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت آموزشی نیکو  اقدامات موثر مهارتی در واحدهای تولیدی انجام شده است.

موسوی گفت: در سال جاری برنامه هایی منطبق بر اهداف وزارتی بر اساس رویکرد ابلاغی و تحقق شعار امسال( تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین) در صدد اجرا و تحقق برش های استانی و شهرستانی هستیم.

وی بیان کرد: در این راستا برای اجرای مصوبات تعهدات اشتغال استانی و تعهدات دستگاه‌های اجرایی به عنوان دبیر کارگروه و نیز افزایش صدور مجوزهای مشاغل خانگی و تبصره 18 بر اساس رویکرد بنگاه های دانش بنیان و اشتغال آفرین و کاهش اطاله دادرسی موضوع ماده 157 قانون کار و درخواست متقاضیان سخت و زیان آور جدی هستیم.

موسوی یادآورشد: افزایش کیفی بازرسی ادواری و نظارت بر تشکلات انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی و پیگیری کاهش تعدیل نیرو و  اجرای حمایت‌های قانونی از کارگران تعدیلی و اقدامات موثر در کمیسیون های کارگری از دیگر اولویت ها ما در سال جاری است.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کار قزوین مجید موسوی شهرستان قزوین سال گذشته قانون کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کیوان گلابی آذر دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان مهاباد در مراسم تجلیل از کارگران تلاشگر این شهرستان گفت: سه هزار و ۷۹۲ اشتغال پارسال در مهاباد ثبت‌ شد درحالیکه تعهد اشتغال، دو هزار و ۸۱۰ نفر بود و این  یعنی ۱۳۵ درصد تعهدات اشتغالزایی، محقق شده است.

مسئول کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان مهابادهم در این مراسم گفت:مهمترین درخواست کارگران بهبود معیشت کارگران و اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی است که هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای نگهبان تصویب شده است.

رحیم عسگری ساوجبلاغی افزود: بر اساس این قانون به تأمین اجتماعی اجازه داده شده است که سالانه حداقل یک بار نسبت به ترمیم حقوق بازنشتگان با توجه به تورم اقدام شود.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم با اشاره به نقش خطیر کارگران در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد هم گفت: در سال گذشته یکهزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای کارگری انجام شد تا موارد خطرزایی که احتمال دارد جان کارگران را  به مخاطره اندازد  بررسی شود.

پیروتی افزود: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

وی، با بیان اینکه تاکنون 400 نفر از کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری در شهرستان هستند، افزود: یکی از برنامه های اولویت دار در سالجاری، بحث رصد و نظارت بر صدور احکام طبق طرح طبقه بندی مشاغل است  ضمن اینکه ما از کارفرمایان تقاضا داریم که لیست بیمه کارفرماها را بر اساس اشل و کار واقعی که انجام می دهند،تنظیم کنند.

خالد عزیزیان، رئیس هیئت مدیریه کارگران ساختمان هم در این مراسم گفت: انجمن کارگران ساختمانی سه هزارو 500 نفر عضو فعال دارد که ما توانسته ایم در این انجمن کارگرانی را که نیازمند پروانه اشتغال بودند ثبت نام و این افراد را به سازمان فنی حرفه ای معرفی کنیم تا بتوانند پروانه اشتغال دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت