Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@08:22:46 GMT

افزایش میزان حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۳۷۷۷

افزایش میزان حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از همکاری مشترک با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان حاصل از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها خبر داد و گفت: این موضوع در قالب یک پیوست کسب‌وکار به فرم پیشنهادیه پایان‌نامه اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در نشست شورای دانشگاه تهران، ضمن تشریح طرح‌ریزی نظام جامع پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، به برخی تغییرات ساختاری اشاره کرد و گفت: اداره‌کل سیاست‌گذاری نوآوری و فناوری در جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حاصل از تحقیقات دانشگاهی، به ساختار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکور افزود: همچنین در راستای تحقق شعار مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه، اداره کل ارتباط با صنعت و جامعه در معاونت پژوهش و فناوری جایگزین اداره‌کل طرح‌های کاربردی شده است.

وی یکی از برنامه‌ها در زمینه سپردن اختیارات به واحدهای دانشگاه را واگذار شدن مسئولیت عقد قراردادهای پژوهشی تا سقف مجاز به صف عنوان کرد و اظهار داشت: صف‌سپاری فرآیندهای پژوهشی و قراردادها تا سقف مجاز و ایجاد فضای مناسب برای انجام طرح‌های پژوهشی و فناوری در صف دانشگاه از برنامه‌های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در جهت تمرکز ستاد معاونت پژوهش و فناوری بر وظایف اصلی است.

 فکور همچنین از تأمین منابع لازم برای پرداخت بدهی سایت‌های اطلاعاتی مورد نیاز دانشگاه خبر داد و گفت: افزایش میزان حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که با رویکرد فناوری و نوآوری انجام می‌شوند، از دیگر برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه است که آئین‌نامه آن در دست تدوین قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر نظارت و ارزیابی فعالیت مؤسسه‌های پژوهشی و آزمایشگاه‌ها در دانشگاه توسط رؤسای واحدهای دانشگاهی، از تشکیل کمیته ساماندهی، نظارت و ارتقا وضعیت آزمایشگاه‌ها خبر داد.

 فکور در پایان با تشریح برنامه کیفی‌سازی یکصد مجله علمی تخصصی دانشگاه تهران، تاکید کرد: باید به سمت کیفی شدن و اخذ نمایه‌های لازم برای این مجله‌ها حرکت کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران کسب و کار پایان نامه پارک علم و فناوری شرکت دانش بنیان پژوهش و فناوری دانشگاه تهران معاونت پژوهش و فناوری پایان نامه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان