Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی امروز در هشتاد و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق تبریز اظهار کرد: در گذشته دولت برای ۲۵ قلم کالا، ارز ترجیحی را اعمال کرد و خود دولتی که این قانون را وضع کرده بود در ادامه کار متوجه ناکارآمدی و رانت حاصل از آن شده و ۲۰ قلم کالا را از این لیست حذف کرد بدون اینکه جبران افت قدرت خرید را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد کلامی ادامه داد: دولت سیزدهم در تصمیمی منطبق بر قانون و واقعیت های موجود در اقتصاد، عادلانه کردن و مردمی کردن یارانه ها را در برنامه های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه دولت در راستای نیاز به نقدینگی و یا نیاز به سرمایه در گردش واحدها اقداماتی خواهد داشت، گفت: اما باید این سوال را داشته باشیم که در سال های گذشته که ارز ۴۲۰۰ نیز داده میشد، ما به عنوان مثال در روغن، مرغ یا تخم مرغ تورم چند درصدی را شاهد بودیم؟

کلامی ادامه داد: میانگین تورم این کالاها در سال، کمتر از ۴۰ درصد نبوده است. یعنی طی سالیان گذشته، ما هم ارز ۴۲۰۰ را داشتیم و هم شاهد افزایش قیمت این کالاها بودیم. شما در سال گذشته نیز به لحاظ تورم این مواد، ۵۰ درصد افزایش نیاز به سرمایه در گردش را داشتید بدون اینکه امتیاز ویژه ای به تولیدکننده داده شود.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: اینگونه نبود که ارز ۴۲۰۰، تورم را ثابت نگه دارد و قدرت خرید مردم را در خصوص این اقلام حفظ کند.

وی ادامه داد: طبق محاسبات انجام شده، یارانه های مستقیم برای دهک های پایین درآمدی، قدرت خرید را افزایش خواهد داد و اینگونه نیست که کلیت جامعه متضرر از این موضوع شوند.

گفتنی است، بررسی گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در منطقه کُجوار (کجاباد) تبریز به دلیل مغایرت های قانونی و همچنین بررسی مراتب اعتراض واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شماره چهار تبریز "شهید سردار سلیمانی" به اخذ عوارض آزادراه تبریز-سهند سه دستور جلسه این نشست بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ارز 4200 تومانی محمد کلامی سرمایه در گردش یارانه های مستقیم دهک های ایین روغن تخم مرغ مرغ ن نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی تبریز عوارض آزادراه تبریز سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!

به گزارش انتخاب، عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت : خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد ‌ نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد،به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می کردند،به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می داند ولی شما یا نمی دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می کنید؟!

دیگر خبرها

  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم