Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت توجه به اقتصاد و معیشت روستاییان می توانیم شاهد توسعه و پیشرفت کشور و مهاجرت معکوس به روستا باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر استان، رجحانی معاون عمرانی استاندار و بیرنوند مدیرعامل آبفا و تعدادی از مسئولان استان و شهرستان کلنگ ساخت استخر آب روستای دیکین از توابع الموت شرقی به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف الله سیاهکلی در این مراسم گفت: احداث استخر ذخیره آب در روستای دیکین یکی از طرح های مهم و تاثیر گذار در منطقه است و می تواند موجب رفاه مردم و جلب رضایت آنها شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتباراتی که در روستاها و شهرها هزینه می‌شود قابل توجه است و اگر جایی کم کاری هست به علت سوء مدیریت است که این روند باید اصلاح شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات استان قزوین را محدود بودن پیمانکاران دانست و متذکر شد: به علت محدود بودن تعداد پیمانکاران متاسفانه گاهی اوقات این افراد در  مناقصات شرکت نمی کنند و کار طولانی می شود و هنگامی که کاری به آنها واگذار می شود نیز در اجرا  کاهلی کرده و سعی می‌کنند پروژه‌ها به طول انجامد تا هزینه‌ها افزایش پیدا کند.

سیاهکلی تصریح کرد: خوشبختانه امروز با مشارکت بسیج سازندگی در اجرای طرح های عمرانی بویژه در مناطق کوهستانی و روستایی و دور افتاده شاهد کاهش هزینه ها هستیم و کارها نیز سرعت گرفته است.

وی گفت: بسیج سازندگی در اجرای طرح های عمرانی هرگز رویکرد اقتصادی ندارد و دنبال سود نیست به همین دلیل هر جا که کاری به بسیج سازندگی سپرده شده شاهد تسریع در تکمیل آن هستیم و هزینه ها نیز بشدت کمتر شده است.

سیاهکلی با اشاره به اینکه در حوزه راه سازی نیز بایستی از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کنیم اظهارداشت:  اگر بخواهیم راه‌های موجود را آسفالت کرده و راه مناسبی داشته باشیم بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با ورود بسیج سازندگی در این حوزه ها نیز مشکلات رفع می‌شود.

وی افزود:  از مسئولان درخواست می کنم مشکل سرچشمه این روستا را بررسی کنند تا در زمان اتمام پروژه استخر با مشکل مواجه نشویم.

این نماینده تصریح کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان قزوین امیدواریم در دو سال آینده بتوانیم زیرساخت‌های اساسی روستاها از جمله جاده، آب شرب، برق و گاز را ایجاد و مشکل مردم را حل کنیم.

سیاهکلی ادامه داد: در سالهای آینده نیز باید به سمت ایجاد اشتغال و درآمد و کسب و کار برای روستاییان باشیم تا اگر مهاجرت معکوس صورت گرفت همه امکانات شهری در روستا نیز باشد و مردم برای اقامت رغبت داشته باشند. 

وی گفت: ساخت استخر از امور زیرساختی است که می تواند به اشتغال و درHمد زایی روستاییان نیز کمک کند.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی شکوفایی اقتصاد کشور را در گرو پیشرفت و رونق روستاها دانست و گفت: پیشرفت کشور و رونق اقتصادی زمانی محقق می شود که بتوانیم اقتصاد روستا را متحول کنیم و روستاییان با کسب درآمد انگیزه بیشتری برای ماندن در محل سکونت خود داشته باشند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای مجلس شورای اسلامی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند