Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام دولت درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران مشمول قانون کار تاکید کرد که این مصوبه مجلس نیست.

به گزارش ایران اکونومیست محمدرضا صباغیان در جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: دولت افزایش حقوق کارگران مشمول قانون کار را ۱۰ درصد تعیین کرده است که این مصوبه مجلس نیست و قانون نیز بیان کرده که شورای عالی کار باید حقوق کارگران را تعیین کند؛ در این شرایط ما باید چه جوابی به کارگران بدهیم؟

وی با درخواست  مجلس برای دفاع از جایگاه مجلس گفت: شورای عالی اقتصادی اقدام به تصویب قانون می کند اما گزارش به مجلس نمی دهند، همچنین خود دولت نیز مصوباتی دارد، در این شرایط دیگر چیزی از مجلس قانونگذار باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس تاکید کرد که کارگران ناراضی هستند و انتظار دارند که مجلس به موضوع ورود کرده و از حق کشی جلوگیری کند چراکه افزایش ۱۰ درصدی حقوق برای کارگری که مشمول قانون کار و از امتیازات دستگاه‌ها محروم است، رقمی محسوب نمی‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حقوق کارگران ، مجلس یازدهم ، استانی سیاسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حقوق کارگران مجلس یازدهم استانی سیاسی حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم