Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سال گذشته 24 میلیارد تومان مشارکت های نقدی و غیرنقدی توسط بهزیستی قم جمع آوری شده است.

مهدی پهلوانی ستوده در گفتگوی اختصاصی با ایران آنلاین با اشاره به عملکرد این سازمان و معاونت‌ها در ارائه خدمت به جامعه هدف اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور از مهم ترین نهادهای حمایتی دولت است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان بهزستی کشور از طریق ادغام سازمان های خیریه و حمایتی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در سال 59 از ادغام 16 سازمان و نهاد و موسسه و انجمن در جهت ارائه خدمت با حفظ ارزش ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت های مردم در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی گروههای کم درآمد به فعالیت خود ادامه داد.
مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین بیان کرد: در تیرماه سال 90 نیز براساس قانون ادغام سه وزارت خانه تعاون، کار و رفاه و تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور به زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملحق شد.
وی با تشریح فعالیت ها در قم نیز عنوان کرد: وضعیت پرسنلی قم شامل 200 نفر در بخش دولتی و 2000 نفر در بخش غیر دولتی است، بهزیستی استان قم از محل منابع هزینه ای استانی مبلغ 2 هزار میلیون ریال از طریق کمک به موسسات و مراکز غیردولتی در راستای اهداف خود به مددجویان تجت پوشش کمک کرده است.
پهلوانی ستوده خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ 5 هزار و 832 میلیون ریال به صورت مستقیم و واریز نقدی و کمک هزینه درمان و معیشت به مددجویان تحت پوشش خود کرده است.
وی با اشاره به منابع ملی تصریح کرد: مبلغ 23 میلیون و 41 هزار میلیون ریال با انعقاد قرارداد از طریق موسسات و مراکز تحت پوشش خدمات مشاوره تلفنی و خدمات نگهداری افراد دچار آسیب اجتماعی را اجرا کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: همچنین مبلغ 459 هزار و 333 میلیون ریال به منظور اجرای طرح های خدماتی برای مددجویان و کمک های مختلفی از جمله خرید لوازم توانبخشی و کمک به ایاب و ذهاب و اجرای طرح خدمات توانبخشی و کاشت حلزون و اجرای طرح های پیشگیری از معلولیت ها و خدمات نگهداری و درمان معتادین متجاهر و کمک هزینه ازدواج پرداخته است.
وی افزود: در این راستا پرداخت کمک هزینه خرید و ساخت مسکن و اجازه منزل و کمک های مالی جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار و نگهداری کودکان خیابانی و کمک هزینه درمان و لوازم منزل و سرمایه کار و هزینه های مراقبت از خانواده های آسیب دیده اجتماعی و پرداخت کمک هزینه و حق بیمه معلولین و بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانواده بخشی از این هزینه کرد به شمار می رود.
پهلوانی ستوده با اشاره به برنامه های سال 1401 در معاونت پیشگیری بیان کرد: در حوزه درمان اعتیاد، ارتقای سطح خدمات مراکز اقامتی اعتیاد، راه اندازی مرکز درمان اقامتی بانوان و راه اندازی مرکز صیانت و مراقبت پس از ترخیص و توسعه فعالیت ای اجتماعی در محلات گام های موثری برداشته ایم.
وی عنوان کرد: پیشگیری از معلولیت در جهت افزایش ضریب نفوذ طرح غربالگری بینایی و شنوایی استان و تعیین میزان شیوع معلولیت ها در استان نیز از دیگر اقدامات است.
مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: در زمینه توسعه آموزش‌ها،  دفتر مشاور و خدمات روانشناختی راه اندازی 4 مرکز مشاوره جدید و تقویت برنامه های خانواده محور نیز اقداماتی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز در جهت توسعه طرح های مربوط به آسیب های با کمک مراکز مثبت زندگی و موسسات و تاکید بر فعالیت های اجتماع محور و محله محور فعال است.
پهلوانی ستوده یادآور شد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد و درمان 39 مرکز  پیشگیری و درمان شامل  17 مرکز سرپایی و 11 مرکز اقامتی میان مدت ماده 15 (کمپ) و 6 مرکز اقامتی موضوع تبصره 2 ماده 16 و مراکز اقامتی بلند مدت موضوع ماده 16 ویژه معتادین متجاهر اجباری فعال است. 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اعتیاد در زمینه مددکاری نیز 359 نفر تشکیل پرونده و 262 نفر پیش ثبت نام وام اشتغال و 22 تفر اشتغال غیر وام در کمیته اشتغال و توزیع 48 میلیون تومان بن خوارابار و سبد کالا و 280 میلیون تومان کمک بلاعوض و زمینه های درمانی ثبت شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: در سال گذشته 350 نفر از آموزش پیش از ازواج و  1250 مورد آموزش زندگی خانواده و 250 نفر آموزش مهارت های زندگی را سپری کردند.
وی گفت: 24 مرکز مشاوره حضوری در قم فعال است که 16 هزار و 720 نفر مراجعه به مراکز حضوری در سال گذشته داشته ایم.
پهلوانی ستوده افزود:در سال گذشته 24 میلیارد تومان مشارکت های نقدی و غیرنقدی در بهزیستی قم جمع آوری شده است.
وی در خصوص اشتغال نیز بیان کرد: برای830 نفر با تخصیص 420 میلیارد ریال وام در سال گذشته اشتغال ثبت شد و 142 میلیارد تومان وام ویژه اشتغال در سال 1401 تخصیص یافته است.
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه 213 مرکز و موسسه خیریه غیردولتی در قم فعال است عنوان کرد: مهم ترین برنامه های سال 1401 شامل توسعه خیر جمعی و جذب خیرین و اولویت آموزش های فنی و حرفه ای و جذب و پیگیری سهمیه استخدامی 3 درصد معلولین و گسترش مراکز خصوصی بعد از نیازسنجی و تامین آب و برق رایگان برای مددجویان طبق مصوبات دولت است.
وی در ادامه اظهار داشت: کل معلولین شناسایی شده و تحت پوشش در قم 22 هزار و 602 نفر هستند که از میان 420نفر ضایع نخاعی استان از حق پرستاری یک میلیون تومان در ماه برخوردار هستند.
پهلوانی ستوده در خصوص حوزه امور اجتماعی نیز توضیح داد: این معاونت به منظور تامین نیازهای اساسی گروه هدف در قالب سه دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و دفتر زنان و خانواده و دفتر امور کودکان و نوجوانان به ارائه خدمت می پردازد.
وی تصریح کرد: در این بخش مراکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی و مراکز نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابان فعال است.
مدیرکل بهزیستی استان قم در بخش دیگری خاطرنشان کرد: تعداد تماس های پاسخ داده خط 123 در سال 1400 نیز 18 هزار و 211 مورد بوده که تعداد 6 هزار و 209 مورد تماس مرتبط بوده است.
وی بیان کرد: همچنین 124 کودک بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز نگهداری در سال گذشته پذیرش و 226 کودک کار و خیابان از خدمات مرکز حمایتی آموزش کوک و خانواه استفاده کرده اند.
پهلوانی ستوده اظهار داشت: مجموع اعبتارات پرداختی در سال گذشته در تامین هزینه های زندگی و تحصیلی و درمانی 15 میلیارد و 300 میلیون و 404 هزار و 82 ریال است.
وی گفت: در حال حاضر 24 مرکز مثبت زندگی و 3 کلینیک مددکاری و 7 گروه همیار فعال و 2 گروه همیار جدید در قم فعالیت دارند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان قم میلیارد تومان سال گذشته میلیون ریال کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟