Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:36:42 GMT

بازار آرام سیستان و بلوچستان عامل نا آرامی بدخواهان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۲۴۸

بازار آرام سیستان و بلوچستان عامل نا آرامی بدخواهان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- فرشته بامری: طی چند روز گذشته اقدامی تحت عنوان طرح اصلاح روند تخصیص یارانه به اقلام و کالاهای اساسی از سوی دولت عملیاتی شده که بر اساس آن پولی که به جیب واردکنندگان و رانت خواران می‌رفت به اقشار ضعیف پرداخت می‌شود.

با وجود اینکه اقشار ضعیف از این اتفاق خرسند هستند اما عده‌ای که منافع شأن به خطر افتاده سعی می‌کنند تا این اقدام را بی اثر جلوه دهند و بازار را آشوب زده تعریف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان گفته‌اند؛ در حال حاضر تمامی ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی از جمله شکر، آرد، برنج، روغن، مرغ و … در استان سیستان و بلوچستان تکمیل است و هیچ مشکلی برای تأمین این نوع کالاها وجود ندارد.

به همین دلیل سری به فروشگاه‌ها و سوپر مارکت های شهر زاهدان زدیم تا آخرین وضعیت کالاهای اساسی را بررسی کنیم. خوشبختانه بر خلاف سیاه نمایی‌های فضای مجازی اینجا بازار کاملاً آرام است.

وارد یکی از فروشگاه‌های معتبر شهر زاهدان شدم که در آن نه از ازدحام خبری هست و نه از خرید انبوه و تنها تعدادی شهروند در کنار قفسه‌ها به انتخاب کالاهای مورد نیازشان مشغول هستند.

به قفسه مواد غذایی و کالاهای اساسی می‌رسم اقلامی که در این قفسه‌ها موجود است شامل انواع روغن، رب، ماکارونی، و کیسه‌های برنجی است که در گوشه دیگر بر روی هم گذاشته شده است.

به فروشگاهی دیگر مراجعه کردم در این فروشگاه نیز خبری از شلوغی و هیجان خرید نبود به نظر می‌رسد وفور کالاهای اساسی سبب شده تا شهروندان احساس کمبود نداشته باشند و تکاپویی برای خرید نباشد.

آرامش کامل بر بازار سیستان و بلوچستان حاکم است

حمید سپاهی یکی از شهروندان که از این فروشگاه خرید کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در فضای مجازی سیاه نمایی‌هایی برای صورت گرفته بود که به همین دلیل برای خرید تشویق شدم اما اینجا در فروشگاه آرامشی حکمفرما بود و تعداد کمی از شهروندان برای خرید اینجا حضور داشتند.

وی افزود: خریدهایی که لازم بود را انجام دادم بدون اینکه در صف صندوق پرداخت قرار بگیرم خریدم را به پایان رساندم.

رضا سرگزی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی هم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با وجود اینکه کالاهای اساسی در همه فروشگاه‌های شهر وجود دارد اما عده‌ای که دست نشانده دشمنان هستند سعی می‌کنند واقعیت‌ها را جور دیگری تعبیر کنند.

رانت خوارانی که نان به نرخ روز می‌خورند و از درد قشر متوسط بی خبرند دلسوز مردم ضعیف و مستمند نیستند

وی افزود: رانت خوارانی که نان به نرخ روز می‌خورند و از درد قشر متوسط بی خبرند و سالانه هزینه‌های مادی و معنوی هنگفتی را بر کشور تحمیل می‌کنند دلسوز مردم ضعیف و مستمند نیستند.

نادر رئوفی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی هم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شایعات زیادی در بازار شکل می‌گیرد مثلاً شایعه می‌کنند که فلان جنس در بازار نیست! زود بخرید دفعه بعد قرار هست گران‌تر شود؛ شانس آوردی حالا رسیدی و فلان جا تجمع شده است.

وی افزود: یا کلیپ‌هایی منتشر می‌شود که مربوط به این زمان نیست و یا واقعی نیستند.

سیستان و بلوچستان در کانون تأمین و ذخیره کالاهای اساسی است

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه تنظیم بازار استان اظهار داشت: تأمین کالاهای اساسی در استان سیستان و بلوچستان وضعیت قابل قبولی دارد.

وی افزود: افزایش مازاد تقاضا موجب شد در یکی دو روز گذشته فروشگاه‌ها شلوغ‌تر باشد، اما وضعیت سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است چرا که در کانون تأمین و ذخیره این کالاها هستیم و در برخی اقلام از جمله برنج و گوشت قرمز به هیچ وجه مشکل نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در زمینه سایر کالاها از جمله روغن، شکر و مرغ نیز ذخیره‌سازی کافی صورت گرفته، ادامه داد: با اصلاح قیمت‌ها بازار آرام شده و فروشگاه‌ها مشغول فروش کالاها هستند، نظارت و بازرسی توسط ارگان‌های مختلف نیز همچنان ادامه دارد. این طرح به تولید و قشر آسیب پذیر کمک می‌کند و منابع مالی و ارزی کشور هم به صورت صحیح هزینه می‌شود.

در مجموع نکته حائز اهمیت اینجاست با توجه به نظر همه کارشناسان این تصمیم اقتصادی دولت منجر به تقویت وضعیت اقتصادی مردم کشور و خصوصاً مناطق کم برخوردار همچون استان سیستان و بلوچستان می‌شود و تمام این برنامه‌ها برای تقویت وضعیت معیشت و بهبود زندگی اقتصادی مردم است و در این راستا باید مراقب شایعه پراکنی رسانه‌های بیگانه باشیم.

کد خبر 5490265

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زاهدان حسین مدرس خیابانی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا هدفمندی یارانه ها احتکار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی ایلام نظارت و بازرسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز سیستان و بلوچستان کالاهای اساسی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت