Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ناصر باقری‌مقدم به تصویب آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی در هیات وزیران در اسفندماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این آیین‌نامه که به پیشنهاد مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور تصویب شده تمامی دستگاه‌های اجرایی را به جذب و نگهداشت استعدادهای برتر و نخبه مکلف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این‌رو و به منظور شناسایی نخبگان و مستعدان برتر در زمینه‌های تخصصی، نظام اداری و حکمرانی که علاقه‌مند به جذب و اشتغال در فعالیت‌های اجرایی هستند، سامانه «شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور» در بنیاد ملی نخبگان راه‌اندازی شده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات عالی کشور و دانشجویان سال آخر تحصیل می‌توانند برای استفاده از این تسهیلات از امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۱۰ خرداد ماه (در فراخوان اول) جهت تشکیل و یا تکمیل پرونده و ثبت درخواست به سامانه سینا به آدرس https://sina.bmn.ir/ مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، باقری مقدم ادامه داد: پس از بررسی اولیه اطلاعات افراد، پرونده متقاضی به کارگروه تخصصی مربوطه ارسال می شود و درصورت تایید، براساس تخصص و توانمندی داوطلبان و همچنین نیاز دستگاه‌های اجرایی، متقاضیان شناسایی شده پس از طی دوره‌های توانمندسازی توسط سازمان امور اداری و استخدامی به دستگاه‌ها معرفی ‌می‌شوند.

 وی افزود: همچنین به به زودی امکان رصد چگونگی جذب و بکارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir فراهم شده و این بنیاد بنا دارد با ارایه گزارش‌های منظم، آخرین آمار اشتغال نخبگان در کشور، براساس این مصوبه را به اطلاع مردم و مسوولین برساند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ابراز امیدواری کرد: اجرایی سازی این مصوبه با ارایه سازوکار شفاف و قابل اجرا، علاوه بر ایجاد امکان اشتغال برای نخبگان و مستعدان برتر، گامی باشد در راستای حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی که به حل مسایل واقعی توسط نخبگان و مدیریت تحولات کشور توسط این افراد منتج شود.

برچسب‌ها بنیاد ملی نخبگان نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بنیاد ملی نخبگان نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دستگاه های اجرایی بنیاد ملی نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی افزود: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر علوم بیان کرد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت