Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:21:04 GMT

عملکرد «شرکت‌های تعاونی و توسعه عمران» شفاف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۳۱۴

عملکرد «شرکت‌های تعاونی و توسعه عمران» شفاف می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۱ بخش الف طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، با الحاق عبارت«شرکت های تعاونی و توسعه عمران استانی و شهرستانی»به جزء ۵ این ماده با ۱۴۸ رأی  موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ردیف ۵ ماده ۱ طرح مذکور؛  کلیه موسسات خصوصی عهده دار خدمات عمومی ازجمله شامل مراکز و کانون های وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های نظام مهندسی، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون، موسسات اعتباری و شرکت های بیمه غیردولتی و همچنین سازمان های مردم نهاد و خیریه ها و شرکت‌های تعاونی و توسعه عمران استانی و شهرستانی.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس به عنوان پیشنهاد دهنده عبارت مذکور  گفت: بسیاری از شرکت های توسعه عمران استانی و شهرستانی که با اموال عموم مردم تاسیس شده و مردم سهامداران آن هستند، و مجلس هم امتیازات ویژه به آنها داده، ریخت و پاش های عجیب و غریبی دارند و هیات های مدیره آن هیچ گزارشی ارائه نمی دهند، حتی برخی از گروه‌های سیاسی به دلیل ارتباط با مسئولان هیات مدیره این شرکت ها در مقر آنها فعالیت های سیاسی غیرمحسوس انجام می دهند.

وی افزود: این شرکت ها به حزب‌های خاموشی با درآمدهای عجیب و امتیازها و حقوق های بالای مدیران عامل تبدیل شده‌اند، بنابراین شفافیت عملکرد آنها ضروری است.

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون در موافقت با پیشنهاد مذکور بیان داشت: فعالیت ها و کنش های شرکت های تعاونی و توسعه ای عمرانی استان‌ها و شهرستان ها با توجه به اینکه براساس سهام عمومی تشکیل شده و فعالیت دارند، بر عموم مسائل استان و شهرستان تاثیرگذار است، لذا تصمیمات و هزینه کردهای آنها باید در معرض عموم قرار گیرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دادگستری سازمان ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دادگستری سازمان ها مجلس شورای اسلامی دادگستری سازمان ها شرکت های تعاونی و توسعه توسعه عمران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • ◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود