Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@13:03:54 GMT

فقط شعار ترویج کتاب خوانی می دهیم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۴۵۵۹

فقط شعار ترویج کتاب خوانی می دهیم

مدیر نشر فرهنگ معاصر معتقد است مردم ایران اهل مطالعه هستند؛ به شرط این که کتاب‌های خوب و با کیفیت منتشر شود و دیگر این که قیمت آن ارزان باشد.

داود موسایی در گفت و گو با ایران اکونومیست گفت: ابدا معتقد به این نیستم که مردم ما اهل مطالعه نیستند. اتفاقا شهروندان ایرانی بسیار کتاب دوست و کتاب خوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: ۴۱ سال است که مدیر نشر فرهنگ معاصر هستم. واقعیت این است که کسی به حرف های ما توجه نمی کند. برای ترویج کتاب خوانی راه حل ساده ای وجود دارد و آن ارزان کردن ملزومات چاپ کتاب از جمله کاغذ و زینک است. در تمام دنیا کشورهایی که ادعای فرهنگی بودن دارند، به این مهم توجه دارند ولی دولت های ما که چه بسا ادعای فرهنگی بودنشان از همه جا بیشتر هم باشد، توجهی به این امر نمی کنند. دولت باید کاری کند که قیمت ارز پایین بیاید و کاغذی که الان هر بند آن ۸۵۰ هزار تومان است، مثلا بشود ۱۵۰ هزار تومان. در این صورت خواهید دید که شهروندان ایرانی کتابخوان هستند یا خیر.

او ادامه داد: چند دهه است شعار ترویج کتاب خوانی می دهیم ولی در عمل کاری نکرده ایم. وقتی می بینم مشتاقان زیادی در غرفه ام جمع می شوند و فقط کتاب هایم را ورق می زنند، رنج می برم. چون وقتی قیمت کتاب را می بینند، از خرید آن منصرف می شوند. بر اساس تجربه می گویم از هر ۱۰ نفری که می خواهند از من کتاب بخرند، فقط دو نفر توان مالی این کار را دارند.

موسایی درباره کتاب های دیجیتال گفت: فردی که با کتاب کاغذی عجین شده است دوست دارد کتاب را ورق بزند و به اصطلاح بوی کاغذ را استشمام کند. کتاب های دیجیتال متعلق به نسل جوان است که آن ها هم چندان اهل مطالعه نیستند. مثلا اگر کتابی در بخش کاغذی، سه هزار نسخه فروخته شود، همان کتاب به صورت دیجیتال بیشتر از ۵۰۰ نسخه خریدار نخواهد داشت. در ضمن توجه کنیم در دنیا هم که کتاب های دیجیتال کاملا جا افتاده است شاهد بازگشت مردم به کتاب های کاغذی هستیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، کتاب ، کتابخوانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است