Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین‌بار در طول دوره‌های گذشته، مصوبات اجلاسیه شورای‌عالی استاندارد توسط ریاست‌جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از دفتر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، مصوبات یکصد و پانزدهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد که  ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری و رییس شورای‌عالی استاندارد و اعضا برگزار شد، برای اجرا به دستگاه‌های عضو شورای‌عالی استاندارد و این سازمان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصوبات یک‌صد و پانزدهمین اجلاسیه شورای‌عالی استاندارد به این شرح است:

۱- با اجرای اجباری استاندارد ملی ایران به شماره ۱۲۷ تحت عنوان «برنج - ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» برای انواع برنج بسته‌بندی شده در واحدهای صنعتی، موافقت شد.

۲- با اجرای اجباری استاندارد ملی ایران به شماره ۱۰۴ تحت عنوان «غلات و فرآورده‌های آن - گندم - ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» موافقت شد.

۳- در راستای اجرایی‌شدن تعهدات بسته کیفی ۱۵ گانه تولید داخلی خودرو؛ 

با اجرای اجباری استاندارد ملی ایران به شماره ۱۹۱۱۷ تحت عنوان «خودرو - شیوه ارائه خدمات پس از فروش» موافقت شد.

۴- زمان اجرای رفع تعلیق از اجرای اجباری الزامات ۹ استاندارد اجباری تایید نوع خودرو (زمان‌بندی با موافقت رییس سازمان ملی استاندارد ایران و وزیر صنعت، معدن و تجارت) شامل: 

۱-۴-  استاندارد ملی حفاظت از عابر پیاده (Protection of Pedestrians)به شماره: ۱۴۴۳۸ 

۲-۴- استاندارد ملی نشانگر تعویض دنده (Gear Shift Indicators)به شماره: ۱۶۴۴۳ 

۳-۴- استاندارد نشانگر فشار باد تایر (TPMS) به شماره UNECE R۶۴ 

۴-۴- الزامات ESC در استانداردهای ترمزگیری به شماره IRAN UNECE R۱۳ , IRAN UNECE R۱۳H

۵-۴- استاندارد چراغ رانندگی در روز (Daytime running Lamps)به شماره: ۲۰۴۵۷

۶-۴- الزام چراغ رانندگی در روز در استاندارد نصب چراغ‌ها (Light-signaling devices) به شماره: ۶۴۷۹

۷-۴- استاندارد سیستم ترمز اضطراری پیشرفته (AEB)  به شماره IRAN-EU۳۴۷ 

۸-۴- استاندارد سیستم هشدار انحراف از مسیر (Lane Departure) به شماره: ۱۷۴۷۹ 

۹-۴- استاندارد استحکام کابین (CAB)  خودروهای تجاری به شماره: ۷۰۳۴

۵- بسته پیشنهادی تحولی سازمان ملی استاندارد ایران با رویکرد تحقق تمدن نوین اسلامی مورد تصویب قرار گردید و مقرر شد گزارش پیشرفت طرح هر شش ماه یک‌بار به اعضاء شورا ارایه شود.

۶- با توجه به تغییر عنوان «موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران» به «سازمان ملی استاندارد ایران»، لوگوی جدید سازمان ملی استاندارد ایران مصوب شد.

۷- در راستای بند ۵ ماده ۳۵ قانون تقویت و توسعه  نظام استاندارد و با عنایت به طرح موضوع در سه جلسه کمیسیون تخصصی شورای‌عالی استاندارد ساختار پیشنهادی طرح و تایید و در اجرای نامه شماره ۱۴۰۷۴۷/۵۹۵۳۸ به تاریخ ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ دبیر هیات دولت، مقرر شد سازمان ملی استاندارد ایران راساً نسبت به پیشنهاد ساختار تایید شده موردنظر با لحاظ‌کردن همه وظایف و مسئولیت‌های جدید محوله در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و جایگاه ویژه نشان حلال (موضوع تبصره ۲ ماده هفت قانون مذکور) در قالب معاونت مربوطه به سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هیات دولت ، وزارت صنعت معدن و تجارت ، سازمان ملی استاندارد ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هیات دولت وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان ملی استاندارد ایران سازمان ملی استاندارد ایران شورای عالی استاندارد استاندارد ملی اجرای اجباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه