Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در قانون جدید مبارزه با موادمخدر تلاش شده است سیاستهای مبارزه با بنیانهای مالی و اموال قاچاقچیان مواد مخدر تقویت و در حوزه‌های درمان، کمپهای اردوگاهی و مقابله بین‌المللی به روز رسانی لازم انجام شود.

به گزارش قدس آنلاین، سعید عمرانی امروز  در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیته ملی شناسایی اموال مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: ضرورت ضربه زدن به بنیانهای مالی قاچاقچیان مواد مخدر جزء رهنمودهای مقام معظم رهبری در جلسات آسیبهای اجتماعی کشور است و این امر با دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب شتاب بیشتری گرفته است و در دنیا هم همین کار انجام می شود و کنترل و جا به جایی پول تحت رصد قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کمیته مبارزه با بنیانهای مالی قاچاقیان، هر چه به مصوبات و دستاوردها و کنترلهای بیشتری برسیم نسبت به مرتکبان این حوزه و متهمان موفق‌تر خواهیم بود.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: یکی از روش‌های نوین مبارزه با مواد مخدر همین مبارزه با بنیان‌های مالی آنهاست و پارسال هم توفیقات خوبی بوده است اما تا وضعیت مطلوب و ایده آل مقداری فاصله داریم.

عمرانی افزود: رصد و پایش لحظه به لحظه تراکنشهای قاچاقچیان و برخورد با آنها برای زمینگیر کردنشان موثر است و در این روش از ردگیری تراکنش مالی مشخص می شود که در حوزه های خاصی، درآمدهای کلان و پولشویی حاصل می‌شود و با همین سرنخ، گاهی اوقات به باندهای بزرگ بین المللی هم می رسیم و اموال زیادی نیز کشف شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال توسعه این کار و استفاده هر چه بیشتر از روشهای نوین هستیم و هزینه این کار برای ما در مقایسه با درگیری با قاچاقچیان در کویر و مرز کمتر است.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: خراسان رضوی از استانهای فعال در برگزاری نشست‌های مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان است که جلساتش مرتب و منظم برگزار می‌شود و استان هایی که کمتر فعالیت دارند امسال شناسایی شده اند تا فعالیت بیشتری داشته باشند.

عمرانی افزود: دشمنان می خواهند جوانان ما را معتاد و از رده خارج کنند، گرفتاری خانواده‌ها و دیگر مشکلات و آسیب های اجتماعی اعتیاد بر کسی پوشیده نیست و  در مبارزه با اعتیاد، کارهای خوب و قابل ارائه انجام شده است اما کارهای زمین مانده نیز زیاد است.

وی ادامه داد: اصلاحیه جدید قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی وصول شده است که پیش از این نیز در ستاد مبارزه با مواد مخدر و قوه قضاییه چکش کاری شده و در دولت بازبینی گشته بود و اکنون در مجلس شورای اسلامی است و  امید است مراحل قانونی آن هر چه زودتر به سرانجام برسد.

بیست و نهمین نشست کشوری کمیته ملی شناسایی اموال، مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و به میزبانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی امروز در مشهد برگزار شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امر مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدرِ فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاون مدیر کل مبارزه با قاچاق مواد مخدر وزارت اطلاعات، مدیر مرکز مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته و مسوولانی از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله شرکت کنندگان این نشست بودند.

همچنین، رییس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نمایندگانی از جانب رؤسای سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اداره کل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امورخارجه از دیگر افرادی بودند که در این نشست حضور داشتند.

منبع: ایرنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون قضایی دادستان کل کشور قاچاقچیان مواد مخدر مالی قاچاقچیان مواد مخدر معاون قضایی دادستان کل کشور مبارزه با بنیان های مالی مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دیگر خبرها

  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر