Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:45:05 GMT

توليد 140 هزار تني هلو و شليل در نکا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۵۶۵۱

خبرگزاری آریا-  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از آغاز برداشت هلو و پیش بینی تولید 140 هزار تنی هلو  شلیل دذ این شهرستان خبرداد.

به گزارش  خبرنگارآریادفتر مازندران درنکا ، سید شبر موسوی از آغاز برداشت هلو در باغات سیاه ریشه شهرستان نکا خبر داد و گفت: این شهرستان دارای 5 هزار و 950 هکتار باغ سیاه ریشه هلو و شلیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا افزود: با شروع برداشت ارقام زودرس هلو رقم داودی، پیش‌بینی می‌شود امسال 140 هزار تن هلو و شلیل در باغ های سیاه ریشه این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

 موسوی بیان اینکه 40 درصد تولید هلو و شلیل استان به این شهرستان اختصاص دارد، تصریح کرد: رقم های کشت شده هلو شامل رقم داودی، کرست، زعفرانی، ردتاب، انجیری و مخمل گرگان و رقم های شلیل شامل رقم های حسن پوری، سانکینگ، کیوتو، فرانسوی و سیبی دشت مغان است.        
وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 940 بهره بردار نکایی در زمینه پرورش هلو و شلیل در مناطق کوهپایه، میان بند و دشت فعالیت می‌کنند، گفت: ارقام مختلف هلو زودرس، میان رس و دیررس در این شهرستان کشت و برداشت آن از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا ابتدای مهر به بازار مصرف عرضه می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید 140 هزار تنی هلو شلیل در نکا هلو و شلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب