Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرعامل بانک مسکن از تامین اعتبار یکهزار میلیاردریالی بانک مسکن برای تکمیل آزادراه آزادشهر-شاهرود خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکترمحمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به استان گلستان برای رفع مشکلات موجود استان گفت:مقرر شد تا از محل ماده 56 تامین اعتبار تکمیل آزادراه آزادشهر-شاهرود توسط بانک مسکن انجام شود که اینکار مصوب و در دستور کار بانک قرار گرفته است که روزهای شنبه و یکشنبه مراحل پایانی اینکار انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکترشایان افزود: تکمیل آزادراه آزادشهر-شاهرود سبب می‌شود تا حوادث جاده‌ای کاهش یابد و مسافت نیز کوتاهتر شود که با اینکار مصرف سوخت کاهش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد یافت.
وی تعامل وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون عمران مجلس را نقطه عطفی برای کاهش مشکلات جاده‌ای و همچنین مسکن و سرپناه مردم عنوان کرد و توضیح داد: درخصوص مسکن مهر تفاوت تسهیلات مسکن مهر از محل نهضت ملی مصوب شد و در جلسه‌ای که داشتیم تصویب شد که اینکار انجام شود و مشکلات مسکن مهر با این دستور حل خواهد شد.
براساس این گزارش رییس کمیسیون عمران در نشست استانداری گلستان که با حضور استاندار، رییس و برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بانک مسکن، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نماینده شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گلستان برگزار شد،به حوزه مسکن و ساختمان اشاره و تصریح کرد:مقرر شده دولت یک میلیون واحد مسکونی را در هر سال و مجموعا طی 4 سال ، حدود 4 میلیون واحد مسکونی را بسازد.
وی عنوان کرد:هنگامی که سامانه ثبت نام ایجاد شد بیش از 5 میلیون و چهارصد هزار نفر برای ثبت نام مراجعه کردند که این نشان می‌دهد حداقل این تعداد از مردم ، امروزه فاقد مسکن می باشند که شرایط خانه دار شدن را دارا هستند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد:اولین مورد در این زمینه مسئله تامین زمین است اما در استان گلستان این موضوع با تاخیر در حال انجام است که این مهم می‌تواند در مطالبات مردم و نیاز آنها تاثیرگذار باشد و به همین منظور نشستی با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی برگزار شد تا هماهنگی لازم جهت رفع ابهامات و اشکالات و موانع موجود میان بانک‌ها و اداره راه و شهرسازی در استان‌ها ایجاد شود.
دکتر رضایی در ادامه سخنان خود اظهار داشت:اعتبار 150 هزار میلیارد تومانی که نمایندگان مجلس به دولت مجوز داده اند تا در قالب ماده 56 ، بانک‌ها پرداخت کنند، مطمئن ترین منابعی هستند که می‌شود روی آن حساب کرد و در این راستا بانک مسکن یکی از بانکهایی است که در پروژه های عمرانی می تواند بخوبی تسهیلات پرداخت کند و همواره کمک خوبی در این زمینه می باشد.
در بخش دیگری از این نشست، دکتر زنگانه استاندار گلستان نیز
گفت:حضور کمیسیون های تخصصی مجلس در استان ظرفیت های فوق العاده ای ایجاد می کند از جمله این که چالش‌ها و مسائل استان توسط اعضای کمیسیون ها از نزدیک بررسی و دیده می شود.
وی افزود: وقتی این مسائل را از نزدیک می بینند و مرور می کنند ما فرصت ویژه پیدا می کنیم برای اینکه در لایحه بودجه سنواتی، در کنار این عزیزان گام های بهتری را برداریم.
وی اظهار داشت:امروز صحبت کردیم که بودجه عمرانی مرتبط با لایحه بودجه 1402 را با کمک کمیسیون و با اشرافی که بعد از بازدید از همه شهرهای استان داشتند، محکم تر ببینیم.
زنگانه عنوان کرد:در این جلسه، تک تک مباحثی که دوستان در راستای پروژه‌های زیرساختی راه و پروژه‌هایی که به حوزه ماموریتی کمیسیون مثل مسکن و اقدامات بنیاد مسکن، طرح های هادی و جاده‌های روستایی و ... برمی گردد مورد بررسی قرار گرفت و اجرای طرح‌های گردشگری از قبیل تله کابین، طرح طبیعت گردی و گردشگری آشوراده نیز مورد بررسی و ارزیابی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تامین اعتبار آزادراه آزادشهر شاهرود کمیسیون عمران مجلس بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد. 

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت:، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

 قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفتگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد. 

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است. 

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است. 

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد. 

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس