Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا غیرتی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از سازه‌های آبخیزداری روستای گزخت شهرستان زیرکوه با اشاره به نقش بسزای طرح‌های آبخیز داری در نگهداشت روستاها و رونق آبادی‌ها بیان کرد: متأسفانه در شهرستان زیرکوه طرح‌های آبخیزداری خیلی کم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه احیای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند تحولی عظیم در صنعت دامداری و کشاورزی ایجاد کند، اظهار کرد: نیاز است از این طرح‌ها جهت توسعه بحث کشاورزی و دامداری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیرتی با تاکید بر اینکه شهرستان زیرکوه نیازمند طرح‌های آبخیزداری است، افزود: علی رغم اینکه اقتصاد این شهرستان بر پایه دامداری و کشاورزی قرار دارد، آب مهم‌ترین مشکل پیش روی توسعه کشاورزی و دامداری است.

فرماندار شهرستان زیرکوه اظهار کرد: بدون شک با اجرای طرح‌های آبخیزداری از طریق استحصال آب‌های روان و آب‌هایی که از مرز خارج می‌شوند، شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده برای این طرح‌ها محدود است، گفت: برای اجرای طرح‌های بزرگ‌تر در سطح شهرستان نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

غیرتی با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها از خروج آب‌های سطحی از کشور جلوگیری می‌شود، گفت: مردم زیرکوه هم خواستارند که با اجرای این طرح‌های آبخیزداری جلوی خروج آب‌های سطحی از شهرستان را جلوگیری شود.

کد خبر 5490487

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا غیرتی فرمانداری زیرکوه پروژه آبخیزداری بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها ویروس کرونا احتکار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی ایلام نظارت و بازرسی شیراز طرح های آبخیزداری شهرستان زیرکوه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کدخدا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: سازه‌های آبخیزداری شهرستان درمیان بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر (۱۴، ۱۵ اردیبهشت) در این شهرستان آبگیری بسیار خوبی پیدا کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان ادامه داد: این سازه‌ها با حجم بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.

کدخدا ادامه داد: هدف از احداث سازه‌های آبخیزداری کنترل فرسایش و رسوب، حفظ منابع آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پایین دست و آبدهی قنوات همراه با توسعه بخش کشاورزی است.

وی یادآور شد: همچنین هدف دیگر از احداث سازه‌های آبخیز داری به تأخیر انداختن سرعت روان آب حاصل از سیلاب است که در این زمینه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

کد خبر 6097808

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است