Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، امیر مهریزدان مدیر مرکز مستند سوره که از اواخر دی‌ماه سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، از تولید چند پروژه در قالب برنامه تلویزیونی، مجموعه مستند و مستندهای تک‌قسمتی در مرکز مستند سوره خبر داد.

وی درباره جدیدترین پروژه‌های مرکز مستند سوره در قالب برنامه تلویزیونی عنوان کرد: فصل دوم «مامان‌ها» به تهیه‌کنندگی سیدمجتبی حسینی یکی از برنامه‌هایی است که هم‌اکنون در مرکز مستند سوره در حال تولید و قرار است در ۲۶ قسمت از شبکه سه سیما پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز مستند سوره درباره موضوع این برنامه تلویزیونی توضیح داد: در فصل جدید این برنامه که مساله‌اش «مادری» است، تغییراتی در مجری و آیتم‌های آن رخ داده است اما می‌توان گفت ادامه فصل اول است. «مامان ها» سوژه خود را از میان مادرانی انتخاب کرده که اول ویت درجه یکشان انجام وظیفه مادری است. این مادران اگرچه ممکن است مشغول کار دیگری در زندگی باشند اما از فضای مادری غافل نمی‌شوند.

مهریزدان با بیان اینکه «به روایت فرزند» عنوان برنامه دیگری به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و طراحی مهران عباسی است که در مرحله پژوهش و ساخت دکور قرار دارد، مطرح کرد: در این برنامه بنا داریم هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی را از زبان فرزندانشان بشناسیم. ساختار و شکل این برنامه متفاوت است و امیدواریم از آن جنس کارهایی بشود که بتوان آن را تا سال‌ها ادامه داد.

وی افزود: «گفتگو با نویسندگان» عنوان دیگر مجموعه تلویزیونی است که در زمان مدیریت قبلی زحمات هماهنگی و تولید آن کشیده شده، این اثر در ۱۳ قسمت در حال تولید و آماده‌سازی است و در نیمه دوم سال به پخش خواهد رسید. ناگفته نماند که مجید تفرشی گفتگوهای این برنامه را پیش می‌برد و مصطفی پورمحمدی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

مدیر مرکز مستند سوره درباره تولیدات جدید این مرکز در قالب مجموعه مستند نیز گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان که به ساخت کاری جامع در فضای کرونا اشاره کرده بودند، بر آن شدیم مجموعه مستندی با موضوع جهادگران و فعالان از اقشار مختلف در فضای مبارزه با کرونا بسازیم. این مجموعه مستند با عنوان موقت «ترجمان دردها» در ۱۰ قسمت به تهیه‌کنندگی جواد یقموری و مهدی امینی در مرحله تولید است.

مهریزدان ادامه داد: همچنین مهدی شامحمدی در زمان مدیریت قبلی مرکز مستند، یک مجموعه مستند ۱۳ قسمتی با عنوان «حال خوب» کار کرده که تولید آن به پایان رسیده است و به زودی آماده پخش خواهد شد. این اثر درباره آدم‌هایی است که نسبت به محیط پیرامون خود بی‌تفاوت نیستند و تلاش می‌کنند روی اطرافیانشان اثر بگذارند.

وی با اشاره به ساخت یک مجموعه مستند ۸ قسمتی با موضوع تحلیل و بررسی چهار دهه سینمای ایران پس از انقلاب اظهار کرد: «سینمای ایران پس از انقلاب» عنوان موقت این مجموعه مستند به تهیه‌کنندگی شهرام میراب‌اقدم است. هم‌اکنون ۵ قسمت از این مستند که با پژوهشگران سینما و کارگردانان نام‌آشنا به گفتگو نشسته، آماده شده است.

مهریزدان مطرح کرد: مجموعه مستند «ضد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن کریمیان نیز که تاکنون ۲ سری آن روی آنتن رفته است، به زودی با سروشکلی جدید وارد فاز تولید خواهد شد.

مدیر مرکز مستند سوره درباره مستندهای تک قسمتی که در این مرکز در دست تولید است، یادآور شد: علی صدری‌نیا مشغول ساخت مستندی با عنوان «نوفل لوشاتو» که به ایام اقامت امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو فرانسه بازمی‌گردد، است. محسن کریمیان نیز اخیراً روی اثری که پرتره مرحوم امیرحسین فردی است، کار کرده، همچنین مهدی انصاری کاری با عنوان «کاپ را کجاست؟» که اثری نخبگانی و پژوهشی است و به مقایسه تطبیقی مساله «امید» در سینمای ایران و سینمای غرب می‌پردازد، تولید کرده است که به دنبال فرصت مناسبی برای پخش آن هستیم.

مهریزدان افزود: مستند تک‌قسمتی دیگری با نام «شریعت علی» به کارگردانی محمدحسن یادگاری که به مسایل چالشی درباره دکتر علی شریعتی می‌پردازد، در مرحله تولید داریم که پرتره‌ای از ایشان است و امیدواریم در نیمه اول امسال آماده پخش شود.

«کلاس مرگ» به کارگردانی آرش دهقانی که درباره ماجرای گورهای دسته‌جمعی کودکان در کشور کاناداست و «تصویر یک تاریخ» به کارگردانی وحید کاظمی که درباره نقاشی است که استاد حبیب‌الله صادقی با موضوع تحولات انقلاب اسلامی (از وقوع انقلاب تا شهادت سردار سلیمانی) مشغول به تصویر کشیدن آن است و مراحل پایانی تولید خود را پشت سر می‌گذارد، از جمله مستندهای تک‌قسمتی مرکز مستند سوره است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام حمایت از مستندسازانی که در شهرهای دیگری جز تهران مشغول به کار هستند، عنوان کرد: همکاری با مستندسازانی که در پایتخت حضور ندارند، در اولویت ما قرار دارد و در قدم اول با فراخوان «سینما حماسه» که دوستان حوزه هنری مشهد متولی آن هستند، همراه شدیم.

مدیر مرکز مستند سازمان سینمایی سوره در پایان مطرح کرد: در حقیقت این فراخوان، اولین تجربه خارج از تهران ماست که قرار است از فیلمسازانی که قصد دارند مستند بسازند، حمایت کنیم و سقف مبلغ این حمایت ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین در این مسیر مهدی شامحمدی، محسن اسلام‌زاده و محمدمهدی خالقی به عنوان داور همراه ما هستند و سجاد انتظاری مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان رضوی دبیری این رویداد را برعهده دارد.

کد خبر 5490505 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مهدی شامحمدی مجید تفرشی سینمای مستند مرکز فیلم مستند سوره تئاتر ایران فیلم کوتاه حوزه هنری سازمان صداوسیما فیلم سینمایی آلبوم موسیقی تئاتر شهر هنرمندان تئاتر سریال ایرانی خانه تئاتر خانه هنرمندان ایران بازیگر سینما موسیقی ایرانی مدیر مرکز مستند سوره مرکز مستند سوره تهیه کنندگی مجموعه مستند تک قسمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: «کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آن‌ها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابر‌ها سفر می‌کنند.»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز (Caribetoons International Aanimation Festival) کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا‌ی کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد.

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ست که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعداد‌هایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند.

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آن‌ها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابر‌ها سفر می‌کنند...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از؛ مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

دیگر خبرها

  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد