Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در بین خانواده‌ها است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: توسعه مهارت آموزی فرمول نجات بخش امروز کشور است و وجود نیروهای ماهر در استان بوشهر در توسعه تمامی عرصه‌ها بخصوص صنایع مستقر در استان مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: باید با کمک هم تحول اساسی در موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر ایجاد کنیم، زیرا همه راه‌هایی را که باید در استان بوشهر برای اشتغالزایی رفته‌ایم و راهی به جز توسعه آموزش و مهارت جوانان نداریم.

دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مهارت آموزی به یک مطالبه ملی تبدیل شده است و سند ملی مهارت آموزی و اشتغال در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور تصویب شده و در راستای همین سند آموزش‌های فن آور و دانش بنیان در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش نیروی انسانی ماهر در تولید و اشتغال دانش بنیان، اظهار داشت: اتکای چرخ تولید هر جامعه متکی به دست‌های توانمند و ماهر نیروی کار جامعه است و باید برای کمک به تولید و اقتصاد ملی به مهارت آموزی این قشر بیش از پیش توجه کرد.

وی با بیان اینکه توسعه مهارت آموزی و راه اندازی کسب و کار در استان به منظور ایجاد اشتغال، نیازمند کارهای جهادی، فراگیر و مستمر است، افزود: بدون مهارت آموزی و دسترسی به فن آوری روز امکان اشتغال مولد برای کارجویان و کارگران وجود ندارد، بنابراین جامعه هدف تعاون کار و رفاه باید به سمت فراگیری مهارت‌های فنی و مهارتی سوق داده شوند.

دراهکی از تضمین شغل برای متقاضیان اشتغال استان بوشهر در صورت کسب مهارت فنی و حرفه‌ای خبر داد و اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور این اداره کل در راستای سیاست‌های حمایتی خود از متقاضیان اشتغال، تأمین شغل آنها را در مقابل مهارت‌آموزی تضمین می‌کند.

کد خبر 5490521

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها ویروس کرونا احتکار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی نظارت و بازرسی شیراز ایلام استان بوشهر فنی و حرفه ای مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از پرداخت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در استان بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت هفته کار و کارگر، جمعیت بیمه شده کارگری تحت پوشش تأمین اجتماعی را 354 هزار نفر دانست و اظهار داشت: این کارگران در 23 هزار واحد کارگری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه کارگری و اشتغال شده است گفت: در 2 سال گذشته افزون بر 58 هزار اشتغال در استان بوشهر ایجاد شد که این تعداد شغل در سامانه رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته 2 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات و وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت شده است.

کشاورزی نرخ بیکاری در استان بوشهر را 6.1 درصد اعلام و بیان کرد: میزان مشارکت اقتصادی در استان بوشهر به 41.8 درصد رسیده است که نشان از رونق این عرصه دارد.

وی رسیدگی به مطالبات کارگران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار مورد رأی به شکایات کارگران در هیئت‌های حل اختلاف و هیئت‌های تشخیصی استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تأکید بر توجه به اصلاح ساختار مشاغل سخت و زیان‌آور اضافه کرد: اکنون بخشی از مشاغل در استان بوشهر در این عرصه سردرگم هستند که نیاز به اصلاح ساختار مشاغل است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است