Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@20:44:27 GMT

معرفی بهترین سیم برق و کلید و پریز برای ساختمان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۶۰۷۷

معرفی بهترین سیم برق و کلید و پریز برای ساختمان

معرفی بهترین سیم برق و کلید و پریز برای ساختمان

سیم برق یکی از معمول‌ترین و متداول‌ترین محصولاتی است که از آن برای اتصالات شبکه یا مدارات مختلف استفاده می‌شود. اگر به اطراف خود دقت کرده باشید حتما نمونه‌هایی از آن را مشاهده می‌کنید. این محصولات در تمامی ساختمان‌های تجاری، مسکونی و… به کار می‌روند و بدون آن‌ها عملیات برق کشی دچار مشکل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل اهمیت بسیار زیادی که این محصولات در زندگی روزمره ما دارند، تصمیم گرفتیم تا به صورت کامل با انواع سیم برق آشنا شویم و بهترین نوع آن را معرفی کنیم. با ما تا پایان این بخش همراه باشید. قبل از اینکه به معرفی انواع سیم برق بپردازیم بهتر است کمی با نحوه طراحی آن‌ها آشنا شویم.

خب حال وقت آن رسیده تا با انواع سیم برق آشنا شویم و در خصوص هریک از آن‌ها اطلاعات کامل‌تری کسب کنیم. اصولا سیم‌های برق از نظر نوع به سه گروه کلی دسته‌بندی می‌شوند. که در ادامه به صورت مجزا هریک از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع سیم برق

سیم برق مفتولی

اگر در زمینه محصولات برقی متخصص و حرفه‌ای باشید یا مطالعاتی در این زمینه داشته باشید حتما مطلع هستید که این دسته از سیم‌ها را با اسامی دیگری همچون سیم‌های تک لایه یا سیم خشک نیز می‌شناسند. از ویژگی‌ها و کاربردهای سیم مفتولی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• کاربرد در تابلوهای برق

• کاربرد در ساختمان‌سازی

• کاربرد در توزیع کننده‌های برق

• امکان نصب در درون لوله‌ها و زیر گچ دیوار

• بیشترین کاربرد این سیم‌ها در شرایطی است که فرکانس بسیار بالاست.

• سیم‌های مفتولی با توجه به قابلیت‌هایی که دارند، از هزینه و قیمت مناسبی نیز برخوردارند.

• در ساخت این سیم از یک رشته هادی باکیفیت استفاده شده است.

• از عمده دلایلی که می‌توان از سیم مفتولی در تابلوهای برق استفاده کرد این است که این نوع سیم‌ها خاصیت و قابلیت شکل‌پذیری بسیار بالایی دارند و کار با آن‌ها بسیار آسان است.

• سیم برق مفتولی به وسیله لایه عایق پی وی سی، کاملا مخافظت شده است.

• ولتاژ این سیم‌ها چیزی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ ولت است.

سیم برق نیمه افشان

از جمله ویژگی‌هایی که سیم‌های نیمه افشان دارند عبارتند از:

• ساختار و طراحی این سیم‌ها چیزی بین سیم برق مفتولی و افشان است (در ادامه سیم برق افشان را معرفی خواهیم کرد.)

• از نظر میزان انعطاف می‌توان گفت، سیم‌های نیمه افشان در رتبه و جایگاه بهتری نسبت به دو نوع سیم دیگر قرار دارند.

• ولتاژ نامی موجود در سیم نیمه افشان چیزی بین ۴۵۰ الی ۷۵۰ ولت است.

• کاربرد این سیم‌ها همانند سیم‌های مفتولی است و از این نظر با یکدیگر نقاط اشتراک زیادی دارند. تنها در مواردی که نیاز به انعطاف بیشتری است، پیشنهاد می‌شود از سیم‌های نیمه افشان استفاده کنید.

سیم برق افشان

سیم‌های افشان هم انعطاف‌پذیری قابل قبولی دارند. رشته‌های هادی در این سیم‌ها به صورت مرتب در هم تنیده شده‌اند و همگی آن‌ها به کمک لایه عایقی از جنس PVC محافظت می‌شوند. اگر بخواهیم در شرایطی که جریان کاملا یکسان است از دو نوع سیم افشان و سیم مفتولی استفاده کنیم، مشخص خواهد شد که سیم‌های افشان از سطح مقطع بیشتری نسبت به سیم‌های مفتولی برخوردار هستند. سیم‌های افشان به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توان آن‌ها را با سطح مقطع‌های متفاوتی از ۰.۵ میلی متر مربع تا ۲۴۰ میلی متر مربع تهیه کرد.

تا اینجا با انواع سیم برق آشنا شدیم. اما در ادامه می‌خواهیم بدانیم بهترین سیم برق ساختمان چه نوع سیمی است. اگر تصمیم به خرید سیم برق ساختمان گرفته اید، بهتر است بدانید که این محصولات توسط کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار فروش می‌شوند. هر برندی بسته به شرایط و قوانین در نظر گرفته شده، محصولاتی متفاوت به مشتریانش عرضه می‌کند. این تفاوت در نوع ساختار و کیفیت محصولات است. بنابراین مهم‌ترین قدمی که در انتخاب بهترین سیم برق می‌بایست بردارید، این است که حتما از اعتبار برند تولیدکننده کالا اطمینان حاصل کنید. فروشگاه‌های معتبر، محصولاتی درجه یک و با کیفیت بالا در اختیارتان قرار خواهند داد که می‌توانید از این محصولات برای سالیان سال با همان کیفیت اولیه استفاده کنید.

انواع کلید و پریز مناسب برای ساختمان

کلید و پریز یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر دکوراسیون خانه است و علاوه بر کارایی و کیفیت، زیبایی و ظاهر آن هم حائز اهمیت است. تنوع کلید و پریز در ایران بسیار بالاست و برای انتخاب آن به مشکل نخواهید خورد.

از انواع کلید و پریز می‌توان به کلید و پریز توکار و روکار اشاره کرد، که همانطور که از نام‌شان مشخص است، نحوه جایگذاری آن‌ها با هم متفاوت است.

همچنین کلید و پریز را می‌توان بر اساس نحوه کارکرد هم از هم تفکیک کرد. مثلا کلید و پریز فشاری که معمولا در همه خانه‌ها دیده می‌شود همان است که با فشار کلید، چراغ خاموش و روشن می‌شود. همچنین کلید و پریز قابل تنظیم هم به این صورت است که اگر کسی در محیط نباشد چراغ به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

کلید و پریزها را می‌توان بر اساس برند تولید کننده هم تقسیم بندی کرد.

دلند الکتریک: یکی از خوشنام‌ترین برندهای بازار، دلند الکتریک است که از تکنولوژی روز برای محصولات خود استفاده می‌کنند.

ایران الکتریک: دوام، استحکام و به روز بودن از ویژگی‌های بارز کلید و پریز ایران الکتریک است. این شرکت علاوه بر پوشش نیاز بازار داخلی، بسیاری از محصولاتش را به بازار جهانی عرضه می‌کند و توانسته موفقیت‌های بسیاری را هم در این بازارها کسب کند.

مهسان الکتریک: شرکت مهسان الکتریک، در تولید انواع کلید و پریزهای خود از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات استفاده می کند. این شرکت موفق به کسب گواهی نامه ISO ۹۰۰۱ از سازمان بین المللی استاندارد سازی شده، که این نشان از رعایت استاندارهای جهانی در تولید محصولات خود و کیفیت بسیار بالای کلید و پریز های شرکت مهسان الکتریک است.

جهان الکتریک: جهان الکتریک تولید کننده ایرانی انواع کلید پریز، لامپ، محافظ ولتاژ، سرپیچ و بسیاری قطعات هم‌ردیف دیگر است که بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این حوزه دارد. در حال حاضر این برند ایرانی یکی از برترین برندهای فعال و موفق در این زمینه به حساب می آید و محصولاتی با استانداردهای ایران و CE اروپا به بازار ایران و دیگر کشورها عرضه می‌نماید.

 مراکز نامی و مشهور، تمامی خدمات لازم در خصوص اطلاعات فنی محصول، ویژگی‌های ساخت و کاربردهای آن و همچنین قیمت روز کالا را صادقانه به شما معرفی می‌کنند. علاوه بر این نمایندگانی در تمامی مراحل خرید در کنار شما خواهند بود تا بتوانند مشاوره‌های تخصصی را با توجه به نیازمندی‌های شما ارائه کنند. بهترین و مرغوب‌ترین سیم برق موجود در بازار به گونه‌ای طراحی شده که در ساخت آن از بهترین جنس‌ها جهت ساخت عایق و هادی استفاده شده است. در صورتی که عایق بتواند به خوبی مانع از عبور جریان برق شده و هادی نیز توانایی به جریان انداختن برق را با بالاترین پتانسیل داشته باشد، محصول مورد نظر شما حتما جزء بهترین و کارآمدترین سیم‌های برق تولیدشده خواهد بود.

 برای اینکه بتوانید بهترین سیم برق و کلید و پریز طراحی شده را تهیه کنید، می‌توانید به صورت کاملا غیرحضوری و آنلاین با مراکز فروش اینترنتی ارتباط برقرار کرده و از محصولات آن‌ها دیدن کنید. این فروشگاه ها، شرایطی را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن انواع سیم برق عرضه شده به بازار را با یکدیگر مقایسه کرده و بعد از مشاهده قیمت، بهترین و مناسب‌ترین آن را تهیه کنید. یکی از فروشگاه‌های آنلاین در این حوزه دکتر تامین است که آدرس آن https://drtamin.com/ است.

کد خبر 676634 برچسب‌ها رپرتاژ آگهی مسکن - مصالح ساختمانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی مسکن مصالح ساختمانی بهترین سیم برق انواع سیم برق ترین سیم برق کلید و پریز انواع کلید سیم ها ویژگی ها نوع سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!

کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

به گزارش بهداشت نیوز، «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.».

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی