Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@15:30:25 GMT

(ویدئو) زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی آینده متا رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۶۷۷۹

(ویدئو) زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی آینده متا رونمایی کرد

‍‍‍‍‍‍

فرارو-مارک زاکربرگ مدیرعامل متا، اخیرا در صفحه شخصی خود در فیس بوک، هدست واقعیت مجازی جدید این شرکت را به نمایش گذاشته است. این "هدست رده بالا" در حال حاضر با نام رمز "پروژه کامبریا" شناخته می‌شود.

به گزارش فرارو، زاکربرگ یک ویدئو از این هدست منتشر کرده است. در این ویدئو او را می‌بینیم که با موجودی مجازی بازی می‌کند و او را نوازش می‌کند، گویی که در دینای واقعی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که امیدوار است از این دستگاه برای تجربیاتی فراتر از بازی نیز بتواند استفاده کند؛ اگرچه این نسخه‌ی نمایشی که "The World Beyond" نام دارد، بیشتر مخصوص بازی طراحی شده است. این هدست برای کمک به توسعه دهندگان در ایجاد تجربیات واقعیت ترکیبی طراحی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هدست Quest 2 این شرکت که ۲۹۹ دلا قیمت دارد، فقط تصاویری در مقیاس خاکستری را ارائه ‌می‌دهد. اما سنسور‌های داخلی هدست کامبریا تمام رنگ‌ها را ضبط می‌کنند و تجربه فراگیرتری را ارائه می‌دهند. این هدست مجهز به یک حسگر عمق اختصاصی می‌باشد که به هدست کمک می‌کند تا محتوای دیجیتال را با دقت بیشتری منتشر کند. گزارش اخیر نشان می‌دهد که کارمندان متا از Project Cambria به عنوان یک لپ‌تاپ که روی چهره قرار می‌گیرد، استفاده می‌کنند.

طبق برخی گزارش‌ها این هدست مشخصاتی مشابه کروم بوک دارد. ظاهرا متا قصد دارد نسخه پیشرفته تری از هدست Cambria را در سال ۲۰۲۴ و همچنین دو مدل جدید Quest را در چند سال آینده منتشر کند. اطلاعات زیادی مانند این هدست هنوز ناشناخته باقی مانده اند. پیش از این گزارش شده بود که قیمت این هدست ۷۹۹ دلار خواهد بود، اگرچه سخنگوی متا در آن زمان گفت که قیمت کامبریا به طور قابل توجهی بالاتر از این خواهد بود.

منبع: techcrunch

منبع: فرارو

کلیدواژه: متا هدست واقعیت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختربچه تازه عروس برای تبلیغ آرایشگاه زنانه ! + ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس گفت: انتشار این ویدیو موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. در همین راستا نیز پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داد و ابتدا تیم رصد و پایش این پلیس مبدا اصلی انتشار این ویدیو را مورد شناسایی قرار دادند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج این کودک، سناریو تبلیغاتی مدیر این آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال کننده در اینستاگرام بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد، گفت: این زن پس از مواجهه با ماموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود، گفت که دختربچه نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بود و چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستورقضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید:

دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری کد خبر 848745 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آرایشگاه حوادث ایران

دیگر خبرها

  • دختربچه تازه عروس برای تبلیغ آرایشگاه زنانه ! + ویدئو
  • معلم فداکاری که تصویرش در شبکه های مجازی منتشر شد | دوست ندارم بچه‌ها یک لحظه هم به مهاجرت فکر کنند!
  • (ویدئو) لحظه زمین‌گیر شدن مرد شمشیر به دست
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد