Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ورزشکاران ناشنوای ایرانی توانستند با کسب ۴۰ مدال در بیست و چهارمین بازی های المپیک ناشنوایان که از ۱۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی شهر «کاشیاس دوسول» برزیل برگزار شد، جایگاه «ایران» را در این دوره از رقابت ها به مقام سوم ارتقاء دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروان اعزامی «صدای ایران» که با شعار «موفقیت در سکوت» و حمایت همراه اول، با ۱۴۰ نفر در رشته های فوتبال، والیبال ساحلی، جودو، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، تیراندازی (مردان و زنان)، کاراته (مردان و زنان) و تکواندو (مردان و زنان) در این بازی ها شرکت کرده بود، توانست در پایان جایگاه کشورمان را با چهار پله ارتقاء نسبت به دوره گذشته، به رده سوم جدول مدالی برساند.

ورزشکاران ایرانی حاضر در این رویداد بین المللی، با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۱۴ مدال برنز توانستند رتبه سوم را بعد از کشورهای اوکراین و ایالات متحده آمریکا، برای کشورمان به ارمغان آورند.

ضمن اینکه تیم‌ کشتی فرنگی ایران با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز، برای نخستین بار قهرمان این دوره از رقابت های المپیک ناشنوایان شد.

همراه اول به عنوان حامی اول ورزش ایران که هم اکنون علاوه بر تیم های ملی ناشنوایان، حامی رسمی تیم های ملی کشتی و والیبال کشورمان است، این افتخارآفرینی را به ورزشکاران ناشنوای کشور و هموطنان تبریک گفته است.

کد خبر 5490629

منبع: مهر

کلیدواژه: همراه اول المپیک برزیل حاکمیت سایبری اینوتکس همراه اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان شرکت های دانش بنیان فیس بوک هوش مصنوعی نوآوری فناوری فضایی تحقیقات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت کسب و کار ایالات متحده امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک

کادر سرپرستی کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک پاریس به دلیل قوانین برگزارکنندگان این دوره بازی‌ها نسبت به دوره گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت که متاثر از کاهش تعداد ورزشکاران است.

به گزارش مشرق، قوانینی که برگزارکنندگان بازی های المپیک برای تعیین تعداد اعضا و همراهان کاروان ورزش کشورهای شرکت کننده وضع کرده اند، نه تنها محدودیت هایی را برای اعزام مربیان ایجاد کرده است بلکه منجر به کوچک شدن کادر سرپرستی اعزامی به این بازی ها هم خواهد شد.

برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به هر کشور به نسبت تعداد سهمیه هایی که ورزشکارانش کسب می کنند، مجوز اعزام همراه می دهند. این همراهان شامل اعضای کادر فنی (سرمربی، مربی، سرپرست و ...) و همچنین اعضای کادر سرپرستی می شود.

پیش از این در گزارشی به چالش ورزش ایران در المپیک برای اعزام مربیان اشاره کرده بودیم و اینکه با توجه به سهمیه های کسب شده تا به امروز، ورزش ایران با چالش اعزام اعضای کادر فنی همراه می شود. این چالش اما گریبان مسوولان برای تعیین کادر سرپرستی را هم خواهد گرفت چرا که مجوز اعزام تعداد همراهانی که برگزارکنندگان بازی ها به ازای سهمیه های ورزشکاران تخصیص می دهند، شامل کادر سرپرستی هم می شود.

ورزش ایران تا به امروز در ۹ رشته صاحب ۳۲ سهمیه برای بازی های المپیک پاریس شده است. طبق آنچه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک به آن تاکید دارد، تقریباً به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه‌هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام همراه داده می شود. با این اوصاف مسوولان ورزش ایران فعلا مجاز به معرفی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر - غیر از ورزشکاران - برای قرار گرفتن در ترکیب کاروان اعزامی هستند.

بنابراین نه تنها در تعیین اعضای کادر فنی هر یک از تیم ها و رشته های اعزامی محدودیت اعمال می شود بلکه کادر سرپرستی کاروان ایران نیز متاثر از این موضوع جمع و جورتر از همیشه خواهد شد.

برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ علاوه بر نصرالله سجادی که سرپرست کاروان ورزش ایران بود، ۱۱ نفر هم عضور کادر سرپرستی بودند و با حکم رسمی که از سیدرضا صالحی امیری رییس وقت کمیته ملی المپیک گرفته بودند به توکیواعزام شدند اما به نظر می رسد با توجه به قوانین، ترکیب کادر سرپرستی اعزامی به پاریس به نصف دوره قبل یا کمتر از آن کاهش یابد.

شاید به همین دلیل باشد که تا به امروز و در فاصله حدود ۹۰ روز مانده به بازی های المپیک، هنوز اعضای کادر سرپرستی کاروان ایران به صورت رسمی معرفی نشده اند. البته جلسات «ستاد آماده سازی کاروان اعزامی به المپیک» به صورت منظم و با حضور تمام افراد در حوزه های مختلف پشتیبانی، حراست، رسانه و ... در حال پیگیری است اما به جز مناف هاشمی که مهر ۱۴۰۱ حکم خود را به عنوان سرپرست کاروان گرفت، برای دیگر اعضا حکمی صادر نشده است.

سی و سومین دوره بازی های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد در پاریس برگزار می شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایرانی با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • انتخابی جام جهانی چین/ ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم