Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:50:47 GMT

رفع کمبود شیر خشک رژیمی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۷۱۲۵

رفع کمبود شیر خشک رژیمی در خراسان رضوی

سیدعلیرضا رضایی خراسانی گفت: دو نوع شیرخشک داریم. یک نوع شیرخشک معمولی است که تولید و توزیع آن در داخل کشور انجام می‌شود و کمبودی در این نوع شیرخشک وجود ندارد. نوع دیگر شیرخشک‌های رژیمی و غذایی ویژه که وارداتی است و امکان دارد به‌دلایلی در توزیع آن وقفه‌ای ایجاد شود که این دلایل شامل تأخیر در ترخیص از گمرک یا نصب برچسب اصالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونگی توزیع این نوع شیرخشک‌ها در داروخانه‌ها باتوجه‌به نیاز ساکنان آن منطقه است.

او گفت: باتوجه‌به فاصله‌ای که در ترخیص شیرخشک‌های رژیمی از گمرک ایجاد شد، مقداری کمبود و التهاب در موجودی برخی انواع شیرخشک به وجود آمد که خوشبختانه برطرف شد. هفته گذشته برای چند روز کاهشی در توزیع این شیرخشک‌های رژیمی ایجاد شد که آخر هفته گذشته این موضوع برطرف شد. پایش‌های متعددی انجام دادیم و باتوجه‌به پیگیری‌های شرکت شیرخشک مشهد، نصب برچسب اصالت روی این شیرخشک‌ها به‌صورت شبانه‌روزی انجام و در بازار توزیع شد که شامل شیرخشک آبتامین، سرلاک و... است.

رئیس اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کشور‌های همسایه مقداری نابسامانی وجود دارد و متأسفانه گزارش‌هایی از قاچاق این‌کالا‌ها ثبت شده است. بر این اساس، از این به بعد خرید این نوع شیرخشک‌ها باید طبق دستور پزشک اطفال و گوارش صورت بگیرد یا کدملی نوزاد یا کدملی یکی از والدین ثبت شود. همچنین، برای رصد بیشتر و اینکه این شیرخشک‌ها از شرکت تولیدی یا واردکننده در کجا‌ها ثبت خواهد شد، تغییراتی در سامانه تیتک ایجاد کردیم.

رضایی خراسانی گفت: در سامانه تیتک تعداد شیرخشک‌های توزیع‌شده در داروخانه‌ها و تعداد شیرخشک‌های خریده‌شده از داروخانه‌های ثبت‌شده سبب می‌شود نظارت کامل در توزیع وجود داشته باشد. همچنین، این سامانه سبب شده است بتوانیم والدین را راهنمایی کنیم که باتوجه‌به شیرخشک موردنیازشان به کدام داروخانه مراجعه کنند.

او گفت: فعلا افزایش قیمت شیرخشک به‌صورت مصوب وجود ندارد. گاهی ممکن است برخی در این زمینه تخلف کرده باشند. افزایش قیمتی که به‌تازگی اتفاق افتاده، دست‌کم تاکنون شامل حال شیرخشک‌ها نشده است. والدین نگران نباشند؛ ممکن است تعداد شیرخشک‌هایی که می‌خرند، کاسته شود، اما قطع نخواهد شد و به تعداد آنچه در نسخه نوشته شده است، می‌توانند شیرخشک تهیه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد قاچاق شیرخشک نوع شیرخشک شیرخشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی