Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا غرفه کمیسون ملی یونسکو ایران در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مصلی تهران با ارائه تازه‌های نشر و جدید ترین محصولات این نهاد پذیرای علاقه‌مندان  یار مهربان است.

در این غرفه ۱۵۰ عنوان کتاب در بخش‌های متفاوت از جمله محیط زیست، زنان و خانواده، همایش‌های گوناگون از جمله خط راه ابریشم برای بازدیدکنندگان عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از کتاب‌های نفیس این نمایشگاه را ارزشمند‌ترین نسخه گلستان سعدی، حافظ و قرآن کریم تشکیل داده که این آثار با تیراژ بالا به چاپ و به فروش عموم رسیده است. اما برخی از کتاب‌های این مجموعه از جمله کتاب پیکار موتورسواری که جزء آثار نفیس و قدیمی این نهاد محسوب می‌شود در دهه ۳۰ چاپ شده‌اند.

امسال این غرفه، فرمی به نام فرم عضویت در کتابخانه و مرکز اسناد کمیسیون ملی یونسکو به علاقه‌مندان برای استفاده  از کتابخانه جندی شاپور تهران واقع در طبقه دوم و سوم که به کمیسیون ملی سازمان یونسکو اختصاص داده شد به مخاطبان و پژوهشگران عرضه کرده است.

تنها شرط عضویت و استفاده از منابع این کتاب خانه پر کردن این فرم است. برخی از آثار قدیمی و کم‌نظیر این مجموعه  از بایگانی برخی از کتابخانه‌های متعدد جمع‌آوری شده و بخاطر تک نسخه بودن آنها تنها امکان مطالعه و استفاده از این کتاب‌ها در سالن مطالعه کتابخانه جندی شاپور وجود دارد. کتاب و کتاب‌خوانی مهم‌ترین و پایدارترین کار فرهنگی ماندگار است.

حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران درباره فعالیت‌های این کمیسیون به فارس گفت: سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باعث جمع‌بندی آثار و تألیفات سال‌ها تلاش کمیسیون ملی یونسکو حوزه نشر و اطلاع‌رسانی به عموم علاقه‌مندان این حوزه شده است.

ایوبی افزود: خوشبختانه تلاش کمیسیون ملی در حوزه نشر همچنان ادامه دارد و همین امر باعث چاپ و نشر آثار ارزشمند و منحصر به فردی در حوزه‌های مختلف شده است. ما در طی این سال‌ها بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب را به چاپ رساندیم و از سال گذشنه نیز با جدیتی مضاعف چند اثر خوب و فاخر را هم به چاپ رساندیم.

ایوبی در پایان با اشاره به این نکته که دنیای امروز، دنیای نصویر و پیام های کوناه است، افزود: باوجود همه اینها هنوز هم کتاب و کتاب خوانی مهم ترین و پایدارترین کار فرهنگی ماندگار است.

غرفه کمیسیون ملی یونسکو با بیش از نیم قرن سابقه انتشاراتی با نشست‌های علمی محور در حوزه کتاب، سواد و کتابخوانی از منظر یونسکو در این نمایشگاه با حضور صاحب‌نظران در طبقه فوقانی بخش ‌بین‌الملل میزبان علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی است.

کمیسیون ملی یونسکو ایران، دارای کتاب‌های نفیس در قالب ترجمه، تألیف و گردآوری است که با هدایت کتابخانه و مرکز اسناد این کمیسیون که به تازگی در مجموعه جُندی شاپور بازگشایی شده است آماده خدمت‌رسانی به محققان، دانشجویان و سایر مراجعه‌کنندگان نمایشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مصلی کمیسیون یونسکو نمایشگاه بین المللی کتاب کمیسیون ملی یونسکو یونسکو ایران علاقه مندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد