Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صدا و سیما در حاشیه بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به عنوان مشتری به کتاب‌ها نگاه می‌کنم و امیدوارم بعدا این کتاب‌ها تبدیل به محتوای فاخر در صداوسیما شود.

پیمان جبلی درباره حضورش در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توضیح داد: من به عنوان مشتری به کتاب‌ها نگاه می‌کنم و امیدوارم بعدا این کتاب‌ها تبدیل به محتوای فاخر در صداوسیما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداوسیما در سال های اخیر تجربه خوبی در معرفی کتاب‌های فاخر داشته است. شیوه معرفی کتاب در دوره اخیر متحول شده است و ما از ابزار و توان محتوای صوتی و تصویری می توانیم بیشترین استفاده را برای معرفی کتب فاخر ببریم.

وی با بیان این که ما باید تلاش کنیم که از محتوای کتاب برای تولید محتوا استفاده کنیم افزود: ما از کتاب فقط به عنوان یک نماد و دکور نباید استفاده کنیم. اگر چه بهترین و زیباترین جایگاه‌ها جایی است که در آن کتاب وجود دارد و در این زمینه کتابخانه‌ها را می‌توانم مثال بزنم. بعضی از روش‌هایی را که در رسانه در سال های اخیر به کار رفته است مشاهده کرده‌اید. ما داریم روش جدیدی را برای معرفی کتاب‌های فاخر امتحان می‌کنیم و می‌خواهیم بخش برجسته‌ای از کتاب را در قالب محتوای نمایش عرضه کنیم.

جبلی محتوای نمایشی را بهترین ویترین برای معرفی کتاب دانست و تاکید کرد: محتوای متنوع شیوه‌های متنوعی را برای معرفی طلب می‌کند. امیدواریم با هم افزایی با حوزه کتاب در انجام وظیفه فرهنگی که بر عهده همه ماست موفق باشیم.

با دشمنی‌ها و سیاه نمایی‌ها مواجه هستیم

به گفته وی کتاب و نگارش، مقدمه و پایه و اساس برای تولیدات نمایشی است و برای بیان افتخارات و مقابله با تحریف‌‍‌ها پژوهش و نگارش بسیار مهم است.

رئیس صدا و سیما با بیان این که رسانه‌ها از جمله رسانه ملی باید در حوزه «جهاد تبیین» به وظیفه‌شان عمل کنند اظهار داشت: ما نقاط درخشان افتخارآمیزی داریم که باید شناسانده شوند. کشور ما در حال رشد و حرکت به جلو است و به لطف خدا از این گردنه به سلامت عبور خواهد کرد. در این موقعیت با دشمنی‌ها، تحریف‌ها و سیاه نمایی‌ها مواجه هستیم. وظیفه ما به عنوان دستگاه‌های فرهنگی این است که با تلاش‌های منفی روبرو شویم و برخورد کنیم. از جهت ایجابی هم ظرفیت‌ها، داشته‌ها و افتخارات و مصادیق اقتدار کشور خودمان را معرفی کنیم.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معرفی کتاب برای معرفی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً همه ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه کتاب تهران از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود؛ از همه خبرنگاران برای پوشش رسانه‌ای این رویداد فرهنگی دعوت می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال و نخستین‌بار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضایی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع برپا شده است؛ عنوان کرد: این رویدا بزرگ فرهنگی با حضور هزاران ناشر از امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه عدالت فرهنگی مانند سال گذشته موضوع محوری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود، اظهار کرد: براساس تمهیدات انجام شده با فعال شدن بخش مجازی نمایشگاه کتاب، هر فرد ایرانی می‌تواند با ورود به سامانه خرید مجازی نمایشگاه، کتاب را با تخفیف خریداری کند و این کتاب را رایگان در منزل تحویل بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون نفر از سامانه نمایشگاه مجازی، کتاب را رایگان با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست در منزل خود دریافت کردند. ان‌شاالله این اتفاق امسال نیز انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز نمایشگاه کتاب تهران با استقبال چشم‌گیری روبه‌رو شود، افزود: تقریباً همه فعالان و ناشران برجسته حوزه نشر امسال در نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم حضور دارند؛ چراکه این رویدا یک محل وفاق و دیدار فرهنگی است.

سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • معرفی چند کتاب از رهبر انقلاب اسلامی | نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • برنامه‌های علمی و فرهنگی برای نمایشگاه کتاب
  • تقریباً همه ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب حضور دارند
  • حضور بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب
  • معرفی چند اثر خواندنی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود/ از «نامه‌ای به آسمان» تا «تاکسی‌سواری»
  • در نمایشگاه کتاب امسال، همراه «مهر بان» باشید
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد