Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای مرزبان راد می‌گوید: ۲ عامل گرانی خودرو شامل افزایش نقدینگی در جامعه و میزان عرضه خودرو است؛ افزایش نقدینگی به بازار سرمایه بستگی دارد که شامل کالا‌هایی مثل مسکن و ارز می‌شود. موضوع میزان کم عرضه خودرو را اگر از طریق واردات حل کنیم، مقطعی خواهد بود و اگر واردات خودرو مختص خودرو‌های بی کیفیت باشد، می‌تواند مشکلات جدیدی را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای مرزبان راد می گوید : برای کاهش قیمت خودرو باید نقدینگی کنترل شود و تولید افزایش یابد، دولت باید راهکارهای اساسی و ریشه ای را اعمال کند؛ حمایت از تولیدکنندگان خودرو نباید به صورت مستقیم صورت گیرد.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، اگر خودروساز بخواهد میزان تولید را افزایش دهد نیازمند خرید قطعه است که قطعه ساز برای تولید قوی باید سیاست های حمایتی برایشان به وجود آید.

طی روز‌های گذشته قیمت برخی خودرو‌های داخلی تا ۴۰میلیون تومان افزایش یافته است که با اظهارات مقامات دولت و خودروسازی مبنی بر افزایش عرضه خودرو به بازار همخوانی ندارد؛ البته آمار تولید خودرو طی ماه‌های اخیر روایت مسئولان را تأیید نمی‌کند.

منوچهر منطقی معاون وزیر صمت نیز دلیل افزایش قیمت خودرو را ناکافی بودن میزان تولید خودرو‌های داخلی عنوان کرده است.


آمار ها نشان می دهد در بهمن و اسفند پارسال تولید خودرو در این مدت علاوه بر اینکه رشدی نداشته بلکه شاهد کاهش نیز بوده است.

 

    باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228990 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد