Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از امکان عرضه و صدور خدمات فنی مهندسی و تجهیزات صنایع پالایشی به خارج از کشور و نیز اجرای طرح کاهش نفت کوره در پالایشگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری بعدازظهر امروز (۲۵ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست با خبرنگاران گفت: امروزه امکان عرضه و صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی و تأمین تجهیزات صنایع پالایشی در خارج از مرزهای کشور فراهم شده و در این زمینه اقدامات موثری انجام شده است که به‌تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح وضع کلی صنایع پالایشی کشور و سیر توسعه‌ای این صنعت افزود: در دهه ۷۰ طرح جامع توسعه و تثبیت ظرفیت‌ پالایشگاه‌های کشور مطرح شد که عمده آن به‌عهده شرکت‌های خارجی بود و نتیجه آن اجرای ۱۳ طرح توسعه‌ای در پالایشگاه‌های کشور بود، اما امروزه به برکت توجه به نیروهای داخلی، در حوزه توسعه ظرفیت پالایشی و احداث پالایشگاه‌های جدید موفق بوده‌ایم و در عرصه صادرات نیز ورود کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت ضمن تأکید بر لزوم به انجام اقدام‌های نو در حوزه صنایع پالایشی با توجه به شرایط و مقتضیات زمان گفت: تلاش می‌کنیم با اراه یک نگاه جدید در این صنعت، از حوزه سوخت‌محوری به سمت سودمحوری حرکت کنیم که برای این موضوع نیاز است در ساختار شرکت تغییر نگاه از مجموعه خدماتی به سمت شرکت توسعه‌ای اتفاق بیفتد.

سالاری تأکید کرد: لازم است با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از دانش فنی شرکت‌های داخلی، افزون بر توسعه داخلی، در حوزه برون‌مرزی نیز ورود کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره روند قیمت‌گذاری در صنایع پالایشی گفت: در حوزه روابط مالی میان دولت و شرکت‌های پالایشی، بخشی از فرآیند فروش تکلیفی است و روند محاسبه شده در چهارچوب ابلاغیه مقام وزارت، به شرکت‌های پالایشی ابلاغ می‌شود؛ از سال ۹۲ بحث شاخص کیفی نیز به‌عنوان تکلیف اعلام شده است و شرکت‌های پالایشی نیز باید بخشی از سود سهام خود را صرف اقدام‌های توسعه‌ای کنند.

اجرای طرح کاهش نفت کوره در پالایشگاه بندرعباس

معاون وزیر نفت یکی از چالش‌های شرکت‌های پالایشی را بحث کاهش نفت کوره به زیر ۱۰ درصد اعلام کرد و افزود: لازم است استانداردهای تولید نفت کوره به استانداردهای جهانی ارتقا پیدا کند که پالایشگاه بندرعباس در این حوزه پیشگام بوده و عمده دانش فنی آن نیز بومی شد و در ماه‌های آینده نیز آیین امضای قرارداد و مناقصه ئی‌پی‌سی آن برگزار خواهد شد.

سالاری با اشاره به اینکه در  طرح‌های موفق بخش خصوصی، دولت در کنار این طرح‌ها قرار گرفت، گفت: در سیاست اصل ۴۴ نیز آمده است که دولت می‌تواند ۲۰ درصد ظرفیت تولید را برعهده بگیرد و شرکت ملی پالایش و پخش نیز بر اساس تجارب گذشته به این نتیجه رسید که به این طرح‌ها ورود کند.

وی ضمن تاکید بر اجرای پالایشگاه شهید سلیمانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی افزود: مجوز شورای اقتصاد دریافت و مطالعات مکان‌یابی آن نیز انجام شد و در مراحل بعد باید مشارکت نامه آن شکل گیرد و شرکت تشکیل و اساس‌نامه تدوین شود و به موازات آن فرایند مناقصه انجام شود.

عملیات اجرایی پالایشگاه شهید سلیمانی به زودی کلید می‌خورد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: امیدواریم این طرح به‌عنوان یک پروژه ۱۰۰ درصد ایرانی شکل بگیرد و ما عمده اقدام‌ها را انجام دادیم و برای دریافت دیگر مجوزها به‌صورت فشرده در تلاش هستیم تا کار اجرایی آن آغاز شود.

این خبر در حال تکمیل شدن است ... 

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی جلیل سالاری پالایشگاه بندرعباس شرکت های پالایشی صنایع پالایشی کاهش نفت کوره توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال، از شکست پروژه تحریم حکایت دارد.

مصطفی نخعی امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: افزایش بیش از دو برابری شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت امسال، نشان‌دهنده رشد و پویایی این صنعت و در عین حال شکست پروژه تحریم است.

وی افزود: وزارت نفت در طول دولت سیزدهم اقدام‌های بسیاری در حوزه افزایش تولید و صادرات نفت انجام داده است؛ هرچند در این دولت، صنعت نفت با تحریم‌های بسیاری روبه‌رو شد و دشمنان تلاش کردند سدی در برابر فروش نفت ایران ایجاد کنند که البته ناکام ماندند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امیدواریم در نمایشگاه امسال که به‌نوعی ویترین صنعت نفت کشور است شاهد امضای قراردادهای خوبی باشیم، زیرا این همکاری و قراردادها می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر صنعت نفت و گاز کشور منجر شود.

به گزارش شانا، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • ایران ۶۲ میلیون دلار به همراه دیرکرد غرامت از هند دریافت می کند
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است