Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی سیار شاعر و ترانه سرا در ارتباط با برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب پس از غیبت دوساله گفت: حقیقتاً اهالی ادبیات و کتاب بسیار برای این برگزاری مجدد و دیدار تازه کردن خوشحال هستند. برگزاری مجدد نمایشگاه کتاب فرصتی است برای دیدن کارهای تازه، هرچند در این دوسال در بستر مجازی فرصت‌های تازه‌ای ایجاد شد و کتاب صوتی و الکترونیکی رونق گرفت، کما اینکه صرف حضور در نمایشگاه برای دیدن کتاب‌ها و جلد آن‌ها و زحمتی که برای آن کشیده شده اتفاق متفاوت و مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه کتاب، نمایشگاه ادبیات است

وی با بیان اینکه نمایشگاه حضوری کتاب شور و نشاط و جنبش تازه‌ای را در بین مردم، خصوصاً مخاطبان جدی کتاب برمی‌انگیزد، افزود: شخصاً، نمایشگاه کتاب را نمایشگاه ادبیات می‌دانم و فکر می‌کنم بیشترین استقبال از کتاب‌های حوزه شعر و داستان در نمایشگاه صورت می‌گیرد، چرا که حرف تازه را اینجا می‌توان یافت. فکر می‌کنم، غرفه‌های ادبی رونق مجددی به نمایشگاه بدهند و امیدوارم روز به روز بیشتر شود. نکته مهمی که در مقایسه چیدمان امسال با سال‌های گذشته مشهود است اینکه غرفه‌ها کمی بازتر از سال‌های پیش است و راهروها عریض‌تر شده که این خود بسیار کمک کننده است.

سیار در ارتباط با همزمانی برگزاری نمایشگاه حضوری و مجازی اظهار داشت: شکل نمایشگاه مجازی برای مخاطبان مناطق دورافتاده که امکان حضور و خرید در تهران را ندارند، کمک‌کننده و مفید است. از طرفی از آنجایی که بخش غالب تخفیف‌ها را در بخش مجازی نمایشگاه داریم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اولویتم در نمایشگاه خرید آثار ادبیات و تاریخ و شعرهای تازه چاپ است

وی در خصوص اولویت خرید از نمایشگاه گفت: همیشه اولویت خرید من از نمایشگاه ادبیات و تاریخ و شعرهای تازه چاپ است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدمهدی سیار ادبیات فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند.

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی افزود: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۴۲۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰ هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفاً در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

خلج در پایان گفت: اعضای هیات علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور درصورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و …) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند سه روز قبل از آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

کد خبر 6095044 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه