Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون امروز در مجمع انتخاباتی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی رئیس محترم جمهور ابلاغ شده، ۱۶دستگاه اجرایی موظف هستند که توجه ویژه ای به ورزش جانبازان و معلولین داشته باشند که باید به وظایف خود در این مصوبه به خوبی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واگذاری رایگان اماکن‌ ورزشی، تخصیص اعتبارات ویژه به هیئت ها، تامین هزینه ایاب و ذهاب توسط سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، توجه شهرداری‌ها به ورزش جانبازان و معلولین از جمله موارد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید در این خصوص ستادی در استان با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شود تا این مصوبه به خوبی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: ستاد ملی این مصوبه به ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل شده است و رئیس فدراسیون نیز به عنوان دبیر در این ستاد حضور دارد که باید گزارش عملکرد هیئت‌های استانی را به شورای عالی فرهنگی ارائه دهد.

اسبقیان عنوان کرد: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره جانبازان و معلولین در خراسان جنوبی در مرحله طراحی متوقف شده که امیدوارم با پیگیرهای لازم، شاهد اجرای انجام آن باشیم.

اسبقیان با بیان اینکه در گذشته خراسان جنوبی به لحاظ عملکردی جزو ۲۰ استان در بین ۳۱ استان کشور بود، اضافه کرد: فعالیت‌های خوبی در هیئت استان در حال انجام است اما در ۲ سال اخیر به خاطر شرایط سخت کرونایی، فعالیت‌ها به لحاظ حفظ سلامتی ورزشکاران تغییر کرد.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: مسابقات پاراآسیایی به دلیل شرایط کرونایی در چین لغو شده اما برگزاری اردوهای ورزشی در رشته‌های مختلف با قدرت در داخل ادامه دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری یک مسابقه برون مرزی خوب در حال انجام است تا برای مسابقات ۲۰۲۴ پاریس و برگزاری احتمالی مسابقات پاراآسیایی، ورزشکاران با آمادگی کامل حضور پیدا کنند و مثل همیشه برای ایران اسلامی افتخارآفرینی باشند.

اسبقیان اظهار داشت: ما بنا نداریم که اردوهای ورزشی را تعطیل کنیم و نه تنها تعطیل نمی‌شود بلکه یک المیپاد هم با شرایط سنی مشخص برای پشتوانه‌سازی از تیم‌های ملی طراحی خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون با اشاره به برنامه‌های فدراسیون برای میزبانی از مسابقات پارالمپیک آسیایی و جهانی هم گفت: ظرفیت و امکانات لازم در تهران و استان‌ها برای میزبانی مسابقات مهم و به خصوص پارالمپیک در کشور وجود دارد و دولت هم در این خصوص به خوبی حمایت می‌کند.

اسبقیان عنوان کرد: امروز فردی دیگری از جامعه معلولین استان، عهده‌دار هیئت خراسان جنوبی شد که امیدواریم موفق باشد، اعتماد مجمع نشان از این است که او فردی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش تعامل صد در درصدی رئیس هیئت با اداره‌کل ورزش و جوانان استان در خصوص اجرای برنامه‌های راهبردی و موثر گفت: جز با تعامل و همراهی موفقیت‌ها حاصل نمی‌شود و مسئولین هیئت باید با ادارات استان به خصوص با اداره کل امور شهید و ایثارگران و بهزیستی استان تعامل داشته باشند.

اسبقیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه و خاص بر روی ورزش جانبازان و معلولین دارند، بیان کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی و توجه ویژه به ورزش بانوان مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: استکبار جهانی می‌خواهد بگوید که در ایران توجه‌ای به ورزش بانوان نمی‌شود در حالی که در کشور ایران در دولت‌های مختلف به ورزش بانوان توجه شده و آنها توانستند موفقیت‌های مختلفی را در المیپک و پارالمپیک به دست آورند.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد و این موضوع با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون جانبازان و معلولین شورای عالی انقلاب فرهنگی پارالمپیک ورزش جانبازان و معلولین ورزش بانوان رئیس فدراسیون شورای عالی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • در جلسه عصر امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛ تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است