Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پنج درصد منابع در اختیار خود را برای رفع مشکلات ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ و محرومیت زدایی در همان شهرها تا شعاع ۵۰ کیلومتر هزینه می‌کنند.

به گزارش حوزه پارلمانی ایران اکونومیست، محمدرضا میرتاج الدینی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز، لایحه اصلاح قانون اصلاح مواد (۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور با حضور رحمت الله اکرمی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در نظارت مالی بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرتاج الدینی افزود: براساس این اصلاحیه اعتبارات دستگاه های اجرایی که در سال مالی هزینه نمی شود، می تواند به سال جدید منتقل شود و دستگاه‌های ذی ربط از محل بودجه اختصاصی و عمومی خود تا پایان سال مالی از سوی خزانه داری کل کشور به حساب های مربوطه واریز می شود.

وی تصریح کرد: طرح الحاق یک بند به ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در راستای رفع مشکلات اجتماعی ناشی از اجرای طرح های عمرانی نیز در کمیسیون بررسی شد.  

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: براساس این طرح به دستگاه های اجرایی مجوز داده می شود تا پنج درصد منابع در اختیار خود را برای رفع مشکلات ناشی از اجرای طرح های عمرانی بزرگ و محرومیت زدایی در همان شهرها تا شعاع ۵۰ کیلومتر هزینه کند.

میرتاج الدینی با اشاره به دیگر دستور جلسه امروز در خصوص نحوه ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه گفت: رییس سازمان هدفمندی یارانه ها گزارشی از افرادی که به آنها یارانه پرداخت شده و افرادی که نیاز به ثبت نام دارند، ارائه کرد.

 وی ادامه داد: مجید پارسانیا اعلام کرد، تا هفته آینده سایت سازمان هدفمندسازی یارانه ها برای افراد جاماندگان دریافت یارانه راه اندازی خواهد شد تا بعد از ثبت نام اشخاص، اطلاعات آنها توسط وزارت کار بررسی شود. همچنین یارانه افرادی که نسبت به قطع یارانه و یا دهک بندی خود اعتراض دارند نیز به دستور رئیس جمهور واریز می شود تا بعد از بررسی اطلاعات، مبلغ برای آنها آزاد شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز در ادامه جلسه نسبت به نحوه تعیین دهک‌ها، معیارهای حذف یارانه بگیران و ... انتقادات و سوالات بسیاری را مطرح و گلایه های مردمی را به رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه ها منتقل کردند. بر همین اساس مقرر شد، هفته آینده با دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع نحوه ثبت نام جا ماندگان از دریافت یارانه و تعیین معیارها و شاخص های حذف یارانه ها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، طرح های عمرانی ، سازمان هدفمندسازی یارانه ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح های عمرانی سازمان هدفمندسازی یارانه ها دستگاه های اجرایی طرح های عمرانی یارانه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی، آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاه‌ها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیین‌های سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901540

دیگر خبرها

  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است