Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای حسنلو مدیر فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با این که تعدادی از دارندگان سهام عدالت سود مرحله دوم را دریافت نکرده اند، به سوالات زیر پاسخ داد.

افرادی که پیامکی برای واریز سود دریافت نکرده اند، باید چه اقدامی انجام دهند؟

آقای حسنلو: بیش از دو میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر، سود سهام عدالت دریافت نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد باید به سامانه سجام مراجعه و ثبت اطلاعات کنند یا این که ویرایش شماره شبا را از طریق سایت سهام عدالت انجام دهند تا آن‌ها را شناسایی کرده و سودشان را واریز کنیم.

آیا در بین افرادی که سود مرحله دوم را دریافت نکرده اند، نفراتی هستند که سود مرحله قبل را دریافت کرده باشند؟

آقای حسنلو: برخی افراد پارسال سود دریافت کرده‌اند، اما در این یک سال، ممکن است بنا بر قوانین بازار پول و بانک، حساب فرد به هر علتی مسدود شده باشد یا این که پس از ادغام بانک‌ها، شماره شبای آن‌ها تغییر کرده و اکنون شماره شبای جدید برای آن‌ها موجود نباشد. شماره شبا یک پیش فرضی است که تمام عایدی‌های بازار سرمایه به آن واریز می‌شود.


اگر تا ۳۰ اردیبهشت سهامداران عدالت نتوانستند اطلاعات خودشان را به روز کنند، آیا سودشان محفوظ می‌ماند؟

آقای حسنلو: سود سهامداران محفوظ است و در بازه‌های زمانی مختلف افراد را شناسایی و این سود را واریز خواهیم کرد، اما اولین شناسایی در هفته آینده است.

این سود برای افراد فوت شده، به ورثه آن‌ها خواهد رسید؟

آقای حسنلو: حساب بانکی افرادی که فوت شده اند مسدود می‌شود و قابلیت واریز وجوه را ندارد. در نظر داریم سامانه‌ای راه اندازی کنیم که تا اواخر شهریور، سهامداران متوفی را با کمک قوه قضائیه شناسایی کرده و سهام عدالت و سودش را به ورثه تحویل دهیم.

بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار  عدالت  به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده اند.

آقای علی مهدوی پارسا معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی، آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را تا روز ۳۰ اردیبهشت، از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: دارندگان سهام عدالت سود سهام عدالت دریافت نکرده اند سهام عدالت شماره شبای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

مهر در گزارشی نوشت: موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900563

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود