Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:10:59 GMT

«سلام فرمانده» در عراق طنین انداخت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۹۰۷۲

«سلام فرمانده» در عراق طنین انداخت

‍‍‍‍‍‍

دریافت 34 MB

به گزارش ایرنا، برخی شخصیت های سیاسی، فعالان رسانه ای و کانال های خبری عراق طی یادداشت ها و گزارش ها و سخنرانی هایی به این سرود زیبا که با مشارکت ۳۱۳ کودک دختر و پسر ایرانی به نشانه ۳۱۳ فرمانده ارشد امام عصر (عج) و با موضوع مهدویت ساخته شده، واکنش مثبت نشان داده اند.

آنچه بیش از همه این سرود را در عراق مورد توجه قرار داده، به گفته برخی عراقی ها، انتقال هنرمندانه مفهوم مهدویت به نسل نونهالان است در برهه ای که دنیای کودکان، آلوده به افکار منحرف، هجمه فرهنگی و ارزش های ضد اخلاقی از طریق کارتون های هالیوودی پر هزینه، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبارت ها و کلمات ساده و اثرگذار شعر سلام فرمانده که از حنجره کودکان خارج می شود و ادای احترام آنها به امام عصر (عج)، از دیگر موارد اهتمام به این سرود زیبا است.

بی شک واکنش های پاره ای مدعیان حقوق بشر در کشورهای غربی در قبال این سرود، از مهمترین مسائلی است که اهتمام عراقی ها به ویژه شیعیان را به سرود و مضامین آن بیشتر کرده است.

شخصیت پژوهشگر در مطالعات مهدویت و سیاستمدار سابق عراقی در سخنرانی اخیر خود با عنوان «مهدویت» به این نکته اشاره کرده و گفته است که جای تعجب دارد این سرود که تنها هفت دقیقه زمان دارد و یک پروژه کوچک در قضیه نشر فرهنگ مهدویت است، اینهمه عکس العمل نفرت آلود از سوی استکبار جهانی را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین «جلال الدین صغیر» عضو سابق مجلس اعلامی اسلامی عراق افزوده است که شاید در وهله اول، این واکنش ها تعجب برانگیز باشد اما ماهیت پروژه ای که ایرانی ها ارائه کرده اند ظاهر یک سرود کودکانه دارد که مضمون آن آماده باش برای ظهور حضرت امام مهدی (عج) است.

شیخ جلال الدین صغیر پژوهشگر امور مهدویت و سیاستمدار سابق عراقی

به گفته او، این سرود موفقیت کم سابقه و انتشار گسترده ای داشت و حتی در کشورهایی که غیر مسلمان هستند، بازتاب یافت و همین امر باعث شده تا رسانه های وابسته به استکبار به آن حملات شدید رسانه ای کنند، هرچند مخاطب سرود، نسل نونهالان است.

به اعتقاد او، ادعای ضدیت سرود با حقوق بشر، میزان اثرگذاری این سرود را بر منافع استکبار جهانی نشان می دهد و برای همین، مساله حقوق بشر را پیش کشیده اند.

شیخ جلال الدین صغیر توضیح می دهد که استکبار در حالی داعیه دفاع از حقوق کودکان را دارد که از هیچ تلاش و اقدامی برای تخریب حریم معصومانه کودکان در جهان فروگذار نکرده است.

به گفته وی، آنها به گونه ای سخن می گویند انگار که فیلم های انیمیشن در هالیوود و شبکه های «کارتون نتوورک» و غیره با آموزه های الحاد و عبارت های رکیک که به کودکان آموزش می دهند، هتک حریم کودکان نیست.

این شخصیت پژوهشگر و سیاستمدار عراقی افزوده است که کارتون های آنها به کودکان شیوه های فحش و ناسزا گفتن و فرهنگ قتل و کشتار آموزش می دهد و درعین حال مملو از اشارات جنسی است که حریم کودکان را خدشه دار می کند.

از طرفی حجت الاسلام المسلمین دکتر «محمد العبادی» از نویسندگان و فضلای حوزه علمیه عراق در یادداشتی با عنوان ««سلام فرمانده» سرودی که با سرعت در حال انتشار است و کودکان ایرانی آن را زمزمه می کنند» امروز در خبرگزاری «براثا» عراق درباره این سرود و بازتاب وسیع آن در میان کودکان ایران نوشته است.

 دکتر محمد العبادی

وی نوشته است که از عجایب عالم حاضر این است که این سرود را برخی صداهای ناهنجار مدعی حقوق بشر، مصداق نقض حقوق کودکان می دانند.

به گفته وی، این مدعیان حقوق بشر کمترین حق و انصاف را در حق ما رعایت نکردند وقتی که کودکان را به اسباب بازی های مستهجن، خشونت ساز، اسلحه و چاقوها، تحت عنوان اسباب بازی مجهز کردند. آنها هرگز ارزش ها و آداب و سنن دینی و اجتماعی ما را محترم نشمردند وقتی که هزاران فیلم غیر اخلاقی را برای ما فرستادند بدون اینکه کمترین احترامی به ارزش های اخلاقی قائل باشند.

به گفته وی، آنها با محاصره های اقتصادی، کودکان ما را به قتل رساندند و هم اکنون در ایران صدها کودک مبتلا به سرطان وجود دارد که همین ها، دارو را از آنها منع کرده اند و سپس می آیند و برای کودکان ما، اشک تمساح می ریزند.

وی با ترجمه بخشی از ابیات شعر سلام فرمانده گفته است که از نهادهای فرهنگی و مسوولان رسانه ای در امور مقاومت می خواهد این شعر را ترجمه کنند تا کودکان عراق نیز آن را فرابگیرند.

برخی از نهادهای فرهنگی عراقی، همزمان، سلام فرمانده را با زیرنویس عربی در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که بازدیدهای گسترده ای به دنبال داشته است.

در همین راستا یک فعال رسانه ای عراقی نیز نوشته است که «سلام فرمانده، دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به خشم واداشته است.»

«علی محسن راضی» در یادداشتی افزوده است: این سرود که مداح ایرانی «ابوذر روحی» با همراهی گروهی از کوکان ایرانی اجرا کرده نحوه احترام و تحیت و فراخواندن امام عصر (عج) برای تعجیل فرج را نشان می دهد.

به نوشته او، با وجود اینکه مخاطب این سرود، نسل کودکان است اما دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به شدت به خشم آورده و درصدد انتقاد شدید از آن برآمده اند.

در همین پیوند کانال خبری – تحلیلی «دبابیس» نیز درباره سرود سلام فرمانده نوشته است که صدای این سرود زیبا و اثرگذار، به عمق قدرت های استکباری جهان رسیده و باعث انزجار آنها شده است.

به نوشته این کانال خبری، کودکان ایرانی در این سرود از امام عصر درخواست تعجیل فرج و برای نائب ایشان (رهبر معظم انقلاب اسلامی) تمنای عمر طولانی کرده اند.

همزمان با این گزارش ها و یادداشت ها درباره سلام فرمانده، ویدیوی سرود به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی عراقی در کنار نسخه های کپی شده ای از آن در کشمیر و نیجریه مورد توجه قرار گرفته اند.

به دنبال انتشار این سرود، بسیاری از فعالان اجتماعی و رسانه ای عراقی خواهان آشنا کردن نسل نونهال، نوجوان و جوان عراق با فرهنگ مهدویت و مصون کردن آنها در برابر آموزه های منحرف غربی از جمله الحاد، بی فرهنگی و ناهنجاری اخلاقی شده اند.

برچسب‌ها کشمیر مهدویت نیجریه عراق ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشمیر مهدویت نیجریه کشمیر مهدویت نیجریه عراق ایران سلام فرمانده رسانه ای امام عصر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)

با نزدیک شدن فصل امتحانات برخی از دانشجویان و دانش‌آموزان عراقی برای درس خواندن به حرم امام حسین(ع) می‌روند.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • سلام بر تو که اسطوره‌ حجاب شدی ...
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!