Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای روان‌سازی ورود و خروج کالای اساسی اتخاذ کرده است و تسهیل جریان ورود و خروج کالای اساسی به خوبی پیش می‌رود و مردم نگران در دسترس بودن کالای اساسی نباشند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جریان بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه بندر امام خمینی (ره) هاب غلات کشور است و عمده کالا‌های اساسی از این بندر به کشور وارد می‌شود به خبرنگار فارس گفت: هدف از بازدید این است که از رسوب کالا‌های اساسی جلوگیری شود و از دو سال گذشته این موضوع به جدیت پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی اسلام‌پناه تصریح کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای روان‌سازی ورود و خروج کالای اساسی اتخاذ کرده است و تسهیل جریان ورود و خروج کالای اساسی به خوبی پیش می‌رود و مردم نگران در دسترس بودن کالای اساسی نباشند.

 وی در ادامه افزود: مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی، تبدیلی، خوراک دام و واحد‌های روغن‌کشی به وفور وجود دارد و موجبات آرامش بازار را فراهم آورده است.

 رئیس سازمان ملی استاندارد با اظهار خرسندی از قوت گرفتن این اقدامات همزمان با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، جریان خروج کالا از بندر را مطلوب ارزیابی کرد.

اسلام‌پناه در خصوص برنامه‌های این سازمان خاطر نشان کرد: استاندارد از ماه‌ها قبل در روند ترخیص کالا‌ها نقش مهمی داشته و با عملیاتی کردن برنامه مبتنی بر محور "یک نمونه‌گیری و یک نتیجه واحد" درصدد کاستن از موازی‌کاری در این فرآیند است.

وی تصریح کرد: یک سری مسائل باید در سطح ملی پیگیری شود و یکسری آزمایش‌ها به تهران ارسال و باید این مشکل حل شود و این نمونه‌ها را باید تجمیع کنیم و شرایطی را برای استقرار نهاد‌های آزمایشگاهی در بنادر فراهم کنیم و به نتایج نمونه‌ها باید اعتبار ببخشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ این تمهیدات درصدد هستیم تا واردکنندگان در شرایط روان به راحتی کالای مورد نیاز را تأمین کنند.

همچنین نشست مشترک با معاون امور بندری و اقتصادی، مدیران استانی و صاحبان کالا پس از بحث و تبادل نظر در خصوص فرآیند خروج کالاها، روش‌های همکاری‌های بیشتر برای تسریع و تسهیل در این فرآیند را بررسی کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی اسلام پناه دولت سیزدهم رئیس سازمان ملی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل

سردار جواد تقوی افزود: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرحله جدید این طرح سراسری امسال با اولویت نظارت و پایش انبار‌ها و محل دپو کالای قاچاق، با حداکثر توان و بهره مندی از امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی در استان اردبیل اجرا شد.

او با اشاره به تلاش مسئولانه و جهادی پلیس استان اردبیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سلب تحرک از قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، اظهار کرد: در این مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان اردبیل موفق شد، ۲ هزار و ۵۵۵ قلم انواع دارو، چهار هزار متر پارچه، ۲۵ تن گندم و هفت تن و ۵۶۰ کیلوگرم آرد کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل کشف ۶ تن انواع چوب آلات جنگلی، چهار تن و ۷۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی، ۸۰ هزار بسته قهوه، یک دستگاه موتورسیکلت، ۱۲۰ قوطی نوشابه خارجی، ۲۸۰ لیتر سوخت و ۱۲ هزار و ۸۷۰ قلم انواع دیگر کالای قاچاق را از جمله دیگر کشفیات ماموران نیروی انتظامی استان اردبیل در این طرح عنوان کرد.

سردار تقوی اظهار کرد: کارشناسان ارزش این کشفیات را در مجموع ۵۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال اعلام کردند.

او بیان کرد: با اجرای این مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل ۱۳ نفر دستگیر و ۱۰ دستگاه خودرو چاقچیان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به پلمب ۲ انبار در این طرح با دستور مراجع قضایی، اضافه کرد: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل دستگاه قضایی شدند.

سردار تقوی ادامه داد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با تاکید به برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی