Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:18:34 GMT

دولت با درک وضعیت بازار نسبت به اصلاح ارز ترجیحی اقدام کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۹۳۵۱

دولت با درک وضعیت بازار نسبت به اصلاح ارز ترجیحی اقدام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کلامی روز یک شنبه در جلسه کارگروه هماهنگی اشتغال و بازار کار استان، با اشاره به اینکه کشور در حال یک اصلاح اقتصادی گسترده است، افزود: این تصمیم دولت، در عین حال که با جبران تبعات ناشی از آزادسازی قیمت‌ها همراه شده، نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش را نیز افزایش داده و بر این اساس، دستگاه‌ها و بانک‌ها باید تلاش کنند تا برای حفظ اشتغال، منابع مالی مورد نیاز این واحدها را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، نباید موجب غفلت از تحقق شعار سال شود، افزود: بخش قابل توجهی از فضای بیکاری جامعه متوجه قشر تحصیل‌کرده است که برای رفع این مشکل، اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین باید در اولویت کاری دستگاه‌ها و سیستم بانکی باشد.

کلامی تاکید کرد: بانک‌ها برای جذب تسهیلات اختصاصی استان و تسهیلات متمرکز، نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا میزان اشتغال استان از ثبات لازم برخوردار باشد.

وی بر رصد عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها موظفند عملکرد خود را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند و اداره کل تأمین اجتماعی استان هم برای راستی‌آزمایی اطلاعات دستگاه‌ها، آمار اشتغال جدید را به دبیرخانه کارگروه اشتغال اعلام کند.

کلامی همچنین بر اهتمام مضاعف بانک‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تسریع در بهبود وضعیت پرداخت تسهیلات، جذب باقی‌مانده تسهیلات مشاغل خانگی و تلاش ویژه دستگاه‌ها برای اشتغال فرزندان ایثارگران تأکید کرد.

کد خبر 5490939

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد کلامی تنظیم بازار ارز ترجیحی بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها ویروس کرونا احتکار کالاهای اساسی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی نظارت و بازرسی ایلام شیراز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد