Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:41:25 GMT

نان غنی شده به چه نانی گفته می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۹۷۱۱

نان غنی شده به چه نانی گفته می‌شود؟

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: در کشور ما کم خونی و کمبود آهن از مشکلات تغذیه‌ای شایع است. به طوری که کم خونی در حدود یک پنجم کودکان ۶ ساله، نوجوانان و مادران باردار و یک سوم کودکان ۲۳-۱۵ ماهه گزارش شده است.

افروز پیش بین گفت: از آنجایی که در کشور ما، نان غذای اصلی مردم به شمار می‌رود و به طور روزانه مصرف می‌شود، انتخاب خوبی برای افزودن مواد مغذی مانند آهن و اسید فولیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نان غنی شده شامل نان لواش، تافتون و بربری، در سراسر کشور در دسترس مردم قرار دارد.

او گفت: بنابراین با مصرف منظم و روزانه نان غنی شده با آهن و اسیدفولیک، می‌توان از عوارض ناشی از کمبود آهن پیشگیری کرد و همه افراد حتی مبتلایان به تالاسمی نیز بدون به خطر افتادن سلامتی می‌توانند از نان غنی شده استفاده کنند. اگرچه استفاده از مکمل‌های آهن و اسیدفولیک مغایرتی با مصرف نان غنی شده ندارد.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: در غنی سازی آرد با آهن و اسیدفولیک، افزودن مواد مغذی هیچ تاثیری بر طعم، بو، مزه، رنگ و ظاهر نان ندارد.

او گفت: در دوران بارداری، چون نیاز به آهن بسیار بالاست، علاوه بر مصرف نان غنی شده، باید مصرف مکمل آهن مطابق با توصیه‌های وزارت بهداشت معادل روزانه یک قرص سولفات فرو از شروع هفته ۱۶ بارداری تا ۳ ماه پس از زایمان ادامه یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نان غنی شده تغذیه نان غنی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه خیار تلخ، در پاکستان و هند و در برخی از کشور‌های آسیایی به همین نام خوانده می‌شود. البته کشور‌های انگلیسی زبان کارلا را با نام‌های؛ کدوی تلخ و یا خربزه تلخ نیز می‌شناسند.

از آن‌جایی که میوه کارلا سرشار از موادی مانند charactin و momordicin است. این دو ماده موجود در میوه کارلا می‌تواند در کنترل فشار خون و همچنین مبارزه با مشکلات بیماران دیابتی بسیار موثر واقع شود.

دانه‌های میوه این گیاه دارای ترکیبات پلی پپتیدی مشابه انسولین و با عوارض کمتر است که مصرف آن موجب کاهش قند در بیماران دیابتی نوع اول می‌شود

مصرف آب کارلا بدن را در برابر هجوم اپی رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. همچنین، سیستم ایمنی بدن قویتر شده و بدن راحت‌تر می‌تواند بیماری‌های داخلی را کنترل کرده و در نتیجه آن‌ها را نابود کند.

از سویی مصرف میوه کارلا می‌تواند باعث تسهیل در جریان خون شود. این عمل می‌تواند زخم‌های ایجاد شده در بدن را زودتر مداوا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌