Web Analytics Made Easy - Statcounter

غریب فاضل‌نیا در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن گرامیداشت مقام استاد و معلم، از تلاش‌های اعضای هیئت علمی و اساتید این دانشگاه که هم در دوره غیرحضوری بودن دانشگاه تلاش‌های زیادی برای برگزاری کلاس‌ها داشتند و هم با آغاز فعالیت‌های حضوری اهتمام ویژه‌ای در ارائه خدمات علمی داشتند، تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با تکیه به ظرفیت‌های موجود و در جهت توسعه خدمات‌دهی این دانشگاه به دانشگاهیان و عموم مردم، مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌ها را از جمله تنظیم برنامه راهبردی ۱۰ ساله دانشگاه، تأسیس بنیاد حامیان، تکمیل و آماده‌سازی ساختمان دانشکده علوم پایه، ادامه عملیات عمرانی کارگاه‌های مختلف در پردیس، خرید و استقرار تجهیزات مختلف خوابگاهی و رفاهی دانشجویان، راه‌اندازی مراکز مختلف علمی و دانش‌بنیان از جمله مرکز نوآوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون را دنبال کرده‌ایم که برخی به سرانجام رسیده‌اند و برخی دیگر نیز در شرف تحقق هستند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی دانشگاهیان و به ویژه اساتید دانشگاه‌ها در حوزه حرکت به سمت دانشگاه تمدن‌ساز، ضمن برشمردن برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز از جمله اشتغال آفرینی، کیفیت‌گرایی، عقلایت و خردگرایی، آراستن به اخلاق، دغدغه‌مندی نسبت به مسائل جامعه و آینده‌نگر با تاکید بر لزوم توجه به وظایف دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، گفت: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت دستیابی به اهداف این آرمان‌ها تلاش کنیم.

او گفت: حفظ استقلال دانشگاه‌ها و دوری از اعمال گرایش‌های سیاسی در فعالیت‌های دانشگاهی در کنار نظم و انضباط سازمانی مطابق با مقررات و آیین‌نامه‌های جاری می‌تواند تسهیل‌کننده این فرایند و بسترساز تقویت نشاط علمی باشد.

فاضل‌نیا با تبریک مجدد ارتقای مرتبه علمی ۳ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مرتبه دانشیاری، به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و نقش دانشگاه‌هیان در تحقق آن اشاره کرد.

او، با مروری بر سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تقویت فعالیت‌های فناورانه و توجه به کیفیت‌گرایی در خدمات دانشگاه‌ها گفت: خلاقیت و نوآوری، از جمله شاخص‌های دانشگاه‌های پیشرو، جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز است.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: برای شکوفایی خلاقیت‌ها و کمک به نوآوری‌ها، علاوه بر راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی در این دانشگاه، به دنبال تقویت ارتباط عملیاتی دانشگاه به حوزه صنعت و همچنین راه‌اندازی مرکز رشد واحد‌های فناور هستیم.

او گفت: از اعضای هیئت علمی توانمند و دانشجویان مستعد دانشگاه سلمان فارسی انتظار داریم با گسترش فعالیت در این ظرفیت‌ها، هم به رسالت دانشگاه در برابر جامعه و انتظارات عمومی که مردم، به ویژه اهالی شریف شهرستان کازرون از این دانشگاه دارند جامه عمل بپوشانند و هم در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به تولید و حل مشکل اشتغال در جامعه گام بردارند.

در این نشست همچنین بهروز خسروپور معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با تقدیر از تلاش‌های اعضاء هیئت علمی و اساتید این دانشگاه، گفت: دوره غیرحضوری بودن فعالیت‌های دانشگاه‌ها محلی برای سنجش توانمندی‌ها و فرصتی برای توسعه زیرساخت‌ها بود.

او گفت: اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اهتمام ویژه و تعهد بالایی که داشتند، نه تنها مانع از تعطیلی آموزش نشدند بلکه فعالیت‌های پژوهشی را نیز با سطح کیفی مطلوبی دنبال کردند.

خسروپور گفت: از سوی دیگر در این دوره و با حمایت‌های صورت گرفته از سوی ریاست دانشگاه، زیرساخت‌های مختلف مورد نیاز به ویژه در حوزه ارتباط‌های مجازی تقویت شد و در حال حاضر علاوه بر آنکه یک سرور را در مالکیت دانشگاه داریم، از خدمات ۲ سرور پشتیبان نیز استفاده می‌کنیم.

در این نشست از بهروز خسروپور، محمدرضا پورکریمی و پریسا عبدالرضاپور که اخیراً موفق به ارتقای مرتبه علمی خود به دانشیاری شده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و از سوی کانون موسیقی و کانون رسانه این دانشگاه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه سلمان فارسی تقدیر از اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون اعضای هیئت علمی دانشگاه ها فعالیت ها تمدن ساز او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد