Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@17:04:32 GMT

صدر از پیوستن به اپوزوسیون ملی برای ۳۰ روز خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۹۹۸۴

صدر از پیوستن به اپوزوسیون ملی برای ۳۰ روز خبر داد

رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که برای این جریان یک گزینه باقی مانده و آن پیوستن به اپوزوسیون ملی به مدت ۳۰ روز است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق روز یکشنبه با انتشار توئیتی اعلام کرد که این جریان با وجود آنکه بزرگترین فراکسیون پارلمانی در تاریخ عراق را تشکیل داد ولی اکنون یک گزینه پیش روی خود دارد و آن پیوستن به اپوزوسیون ملی برای مدت 30 روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنانچه طرف‌ها و فراکسیون‌های پارلمان از جمله همپیمانان جریان صدر (حزب دموکرات کردستان و ائتلاف السیاده) موفق شوند تشکیل دولت دهند که هیچ وگرنه جریان صدر تصمیم دیگری را خواهد گرفت که به موقع اعلام خواهد شد.

صدر پیشتر در اول ماه رمضان اعلام کرد که به مدت 40 روز هرگونه فعالیت و اظهار نظر سیاسی جریان صدر را متوقف می‌کند تا چارچوب هماهنگی فرصت داشته باشد که دولت ائتلافی بدون حضور جریان صدر تشکیل دهد.

وضعیت سیاسی عراق در سایه عدم توافق نیروهای سیاسی کشور بر سر تشکیل دولت جدید و انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر با وجود گذشت حدود 7 ماه از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، روز به روز پیچیده تر می‌شود.

پیش از این مقتدی صدر اعلام کرده بود که بعد از مشورت با متحدان خود در ائتلاف «انقاذ وطن» راهکار تازه‌ای را ارائه می‌کند.

مقتدی صدر از نیروهای مستقل خواسته بود که ظرف 15 روز دولت جدید را در عراق تشکیل دهند و افزود که ائتلاف سه جانبه به این دولت رای می‌دهد اما جریان صدر در آن مشارکت نخواهد داشت.

هیئت هماهنگی هم  طرحی برای خروج از بن بست کنونی ارائه داده است.

عراق| بازار گرم طرح‌ها برای حل بحران سیاسی عراق/ نمایندگان مستقل توان تشکیل دولت را دارند؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقتدی صدر اخبار عراق مقتدی صدر اخبار عراق جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

یکی از رهبران جنبش حماس گفت عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس روز پنجشنبه در سخنانی عنوان کرد کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

حمدان افزود: عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک کشمکش سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی حماس تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است