Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@19:09:35 GMT

١٠ داروی گیاهی درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۰۵۰

مدیرکل دفتر طب ایرانی و‌ مکمل وزارت بهداشت گفت: پیشگیری محوری باید در نظام سلامت بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. ناطقان: نفیسه حسینی یکتا گفت: داروهای گیاهی در صورتی که مسیر درست و علمی طی کرده باشند حتما می‌توانند در صنعت دارویی کشور جای خود را پیدا کنند. ۱۷ مجوز برای داروهای موثر به منظور کمک به درمان بیماری کرونا دریافت کرده ایم که از این تعداد ۱۰ دارو در بازار دارویی کشور موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اعلام کرد که هر چه خدمات پیشگیرانه مبتنی بر سبک زندگی سالم و چرخش تحول آفرین پیشگیری محوری به جای درمان محوری را در نظام سلامت بیشتر مد نظر قرار بدهیم بیشتر شاهد ارتقاء سلامت جامعه خواهیم بود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و‌مکمل وزارت بهداشت افزود: رویکرد استفاده از طب ایرانی مد نظر وزارت بهداشت و منطبق بر اسناد بالادستی موجود از جمله بند ۱۲ سیاست های کلی نظام سلامت است. در  رویکرد ادغام باید از ظرفیت طب ایرانی در کنار طب نوین برای ارتقای سلامت  و بهبود کیفی وضعیت زندگی مردم استفاده کرد.

حسینی یکتا گفت: ادغام باید در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان باشد. حتی باید فعالیت های بین المللی در حوزه سلامت صورت بگیرد تا بستر استفاده از خدمات طب ایرانی در تمام سطوح ارائه خدمت ایجاد شود .

او ادامه داد:  مولفه های اجتماعی متنوع که متولیان متعددی دارند در سلامت موثر هستند بنابراین علاوه بر وزارت بهداشت، سازمان ها و ارگان‌های دیگری نیز در حفظ و ارتقا سلامت مردم باید ایفای نقش کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: داروی گیاهی ، درمان ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: داروی گیاهی درمان کرونا وزارت بهداشت طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور